Sibelius Startet 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2008 Jeg registrerer at det er mye kunnskap omkring Raymarine produkter i dette fora, og slenger derfor ut et enkelt (?) spørsmål. Jeg har en C120 plotter (sw-versjon 2.14), og er på jakt etter logg- og tripptellerfunksjonen. Finner den i datafelt-alternativene, men jeg finner ikke noen funksjon som gir meg anledning til å starte eller nullstille telleren. Noen gode tips til hvordan jeg går frem for å få dette til å fungere? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Jeg har bare erfaring med E-seien. Der er det 6 trip funksjoner hvorav 4 kan nullstilles individuelt. Du går i så fall inn i meny, deretter System setup, og så Ground Trip reset. Så velger du hvem av de 4 du vil nullstille. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Flemastro Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 På A65 resettes trip-telleren under meny > ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
Sibelius Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Takk for svar. Reset av trippteller ligger under ekkolodd-menyen. Men jeg får fortsatt ikke hverken logg eller trippteller til å starte. Den står konstant på 0,0 nm. Noen som vet hva som må gjøres for å få telleren i gang? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Har du ekkoloddgiver med fart tilkoblet? Tror det er fartsgiveren som gir signal til loggfunksjonen, mener man ikke får til trip/logg fra GPS'en. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Sibelius Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Mener ekkoloddmodulen heter DSM300, men vet forsåvidt ikke om det er en giver med fart? Det forundrer meg imidlertid om denne innstallasjonen ikke skal kunne gi en logg/tripp-funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Sibelius Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Jeg ser at min giver har betegnelse B256. Noen som vet om denne også angir fart? Sitér dette innlegget Link to post
Mellomstor Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Hei, fant dere ut av dette? Jeg kjørte på lørdag og trykket på min C120 og ser at trippteller sto i ro. Fikk resatt men ikke igangsatt.. så inn her og fant tråden din :) Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Brigg Svart 13.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2019 Jeg bruker trippteller på C120 classic. Når kart er valgt som bilde, trykk meny-knappen og rull nedover ca halveis på menyen. Husker ikke navnet på menyvalget i farten, men der er det mulighet å nullstille fire gps-tripptellere. Jeg har tripp4 liggende på menyen på skjermen og nullstiller denne ved hver dieselfylling. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mellomstor Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Hei, da får jeg prøve dette.. på min ligger tripp 1 i skjerm. Skal forsøke å endre til tripp 4. Har du den giveren de snakker om, eller finner den distansen gjennom GPS tror du? Jeg har ekkolodd og vann temperatur giver. Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Brigg Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Det jeg skriver om er gps-trip. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mellomstor Svart 15.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2019 ??forsøker det neste gang jeg er ombord ? Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.