Jump to content

Raymarine C120 - trippteller?

Sibelius

Recommended Posts

Jeg registrerer at det er mye kunnskap omkring Raymarine produkter i dette fora, og slenger

derfor ut et enkelt (?) spørsmål.

Jeg har en C120 plotter (sw-versjon 2.14), og er på jakt etter logg- og tripptellerfunksjonen.

Finner den i datafelt-alternativene, men jeg finner ikke noen funksjon som gir meg anledning til å starte eller

nullstille telleren.

Noen gode tips til hvordan jeg går frem for å få dette til å fungere?

Har du ekkoloddgiver med fart tilkoblet? Tror det er fartsgiveren som gir signal til loggfunksjonen, mener man ikke får til trip/logg fra GPS'en.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

• 10 år senere...

Jeg bruker trippteller på C120 classic. Når kart er valgt som bilde, trykk meny-knappen og rull nedover ca halveis på menyen. Husker ikke navnet på menyvalget i farten, men der er det mulighet å nullstille fire gps-tripptellere.

Jeg har tripp4 liggende på menyen på skjermen og nullstiller denne ved hver dieselfylling. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...