Polarn Startet 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2008 Jeg kunne tenke meg å male en svart pyntestripe på polaren. Min er orginalt uten stripe, men mange polarer her. Noen som vet om dette kan gjøres uten å bruke spray? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Espen C Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Bruk en fin lakkrulle og båtlakk blir så fint så, matt ned området som skal males først med fint pussepapir. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Jeg tenkte tanken at kanskje svamperulle kunne gå uten at det lager striper? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Honduras Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Kan du ikke bruke en vinyl-stripe da? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Flippern Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Jeg har tenkt og lakkere opp igjen pyntestripa på Flippern min, så jeg forhørte meg litt om hvordan jeg kunne gjøre dette enkelt å greit, e fikk bedskjed om att e kunne bruke porolonrulle, og att det ville bli bra.. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Malt stripe forringer båtens verdi, lim på stripen med dekorfilm. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Merkelig påstand... Hvor mye vil en eldre Polar 770 falle i verdi tror du, med påmalt stripe kontra en pålimt vinyl stripe?? Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Hebbe Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 Merkelig påstand... Hvor mye vil en eldre Polar 770 falle i verdi tror du, med påmalt stripe kontra en pålimt vinyl stripe?? Ingen verdens ting er min påstand... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Polarn Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 (redigert) Fordelen med pålimt vinyl stripe er at man kan ta den av igjen, men har ingen planer om det gitt. Tror det blir sånn porolonrulle med jotuns 2 komponent båtlakk. At den stripen vil forringe båtens verdi tror jeg neppe. Men jeg skal være enig i at om hele båten er omlakkert så vil det trolig forringe båtens verdi. Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt omlakkert båt om det ikke foreligger dokumentasjon på at dette er profesjonelt gjort. Redigert 23.Juli.2008 av Polar 770 (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bearded Beast Svart 23.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 du mener altså et en gulna skjoldete gammel lakk gjør en båt mer verdt enn blank fin ny? du store tid. hva slags dokumentasjon skal du ha på sånt da? om kvitton finns så hjelper det lite likevel mht resultatet. eg skjønna ka du meina om båten har dryppende fersk maling ved salg men er den et år eller mer gammel så ser man jo om den sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 23.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2008 du mener altså et en gulna skjoldete gammel lakk gjør en båt mer verdt enn blank fin ny? Nei, da hadde jeg ikke kjøpt den, men ofte er det slik at eiere av slike "vedlikeholdsfrie" båter har dryppende fersk maling ved salg. Får alltid høre at man bør styre unna båter som er omlakkert når man skal kjøpe. Om alle gjøre det, vil ikke båten bli kjøpt før eier har dumpet den i pris. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.