Jump to content

Installere kartbrikke i Lowrance lms 240 kartplotter?


beauty of aqua

Recommended Posts

kjøpte båt tidligere i år med en lowrance kartplptter fra 2003.

da båten ble kjøpt på østlandet og jeg bor i bergen måtte jeg naturligvis ha et nytt kartkort.

men det jeg ikke skjønner bæret av er hvordan jeg får innstallert dette.

kortet er riktig puttet inn men plotteren kartet får jeg ikke til funger. får bare norgeskartet opp.

jeg fikk beskjed om at jeg måtte instalere dette av ekspiditøren i butikken,som sa at dette var veldig enkelt,men dette får jeg altså ikke til.

noen som kan gi meg noen tips??

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig hvordan instalere kort i lowrance kartplotter.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker helt feil: Menu, Map data[enter], Navionics map choice[enter], velg riktig kart fra brikken.

 

Ellers er jeg bare nødt til å kommentere at kravene til korrekt emnetittel etter hvert begynner å bli høye nok. Menyvalgene er like på atskillige plottere fra lowrance :)

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post
Share on other sites

ja men moderator er jo en stakkars type som sitter bak pc`en 24-7 og retter innlegg.

stakkars!føler virkelig med han.kan ikke være greit å ha det slik.

får jeg tak i telefonnummeret hannes så skal jeg ringe han og spørre om han vil være med meg en tur ut på sjøen,der vi kan få snakket ut om hvordan han egentlig har det innerst inne.

føler virkelig med sånne typer som han!!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Dette er definitivt det drøyeste jeg har lest ifm vår jobb som moderatorer.

Og kunne vært unngått hvis trådstarter hadde tatt "bryet" med å lese reglene.

Han hadde allerede fått stengt 2 tråder, men når han postet for 3. gang uten hensyn til reglene meldte jeg pass og redigerte tittelen istedet.

Det er ikke mulig for oss som modererer å vite at disse menyene er like på alle Lowrance plottere. Det vil i fremtiden heller ikke være tilfelle, det kommer nye modeller som denne tråden ikke vil ha relevans til.

 

(Reglene sier også at moderasjon ikke skal diskuteres her i Åpent forum, men siden det allerede har skjedd velger jeg å kommentere det her.)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...