Jump to content

kloakk lukt

Joda 7500

Recommended Posts

Hei

Sliter med kloakk lukt i båten, Jeg har en plast tank med hånd pumpe. Har nettopp kjøpt båten og toalett skålen er byttet (manuell) kjenner av og til en veldig kloakk lukt spesielt når jeg kjører i større bølger. Kan dette være rett fra utluftingen? åpner jeg plata i gulvet der tanken ligger kjenner jeg lukta godt.

Har slumpet i litt sanitær veske i skåla nå og da men dette hjelper ikke. Lurer på om det finnes noe vidunder middel jeg kan tømme i skåla for å rense rørene el. Må nesten ønske alle en riktig god sommer og takke for alle svarene jeg får her. :smiley:

Mange har nok hatt tilsvarende problemer, og det er flere muligheter. Først ville jeg sjekket om utluftingen er åpen (gjennomspyles med vann). Hvis luftingen er åpen, er det muligheter for at lukten kommer utenfra, altså ut av avluftingen. Er det tilfellet, er det bare å øke "dosen" med sanitærveske. Når du har prøvet dette, har du trolig funnet årsaken. Er det fortsatt like ille, bør du sjekke slangetilkoblinger, og også sjekke om slangene er av riktig type, beregnet for septik.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...