Jump to content

mercury 135hk 2 takt sluttet å lade

ola dunk

Recommended Posts

Hvor mye viser batteriet ditt da? Mål først ut fra likeretter mens motor går, noter og stopp motor før du kobler fra batteriet og mål. Hva er forskjellen hvis det er noen? All spenning ut fra likeretter som ikke er under 12,5 og over 14 er ok. Mål spenning ut fra likeretter på forskjellige turtall. Den skal ligge stabilt hele veien. Er hovedstrømbryteren din i orden? Mål inn og ut på denne. Skiller det mer enn 0.5 volt så ville jeg bytta`n. Er mange ganger borti dårlige hovedstrømbrytere. Er lett å tenke for mye ved sånne feil.

Spenninga synker på batteriet når motoren er igang og du har riktige verdier ut fra likeretter? Da sitter feilen imellom batteriet og likeretter. Da har du endel ohm testing foran deg. Bare å sveive igang multimeteret.

Redigert av kimosabi (see edit history)
  • 3 år senere...

Børster støvet av denne gamle tråden.

Har IKKE greie på elektronikk, og henger ikke med på alle innlegg over - så var det sagt.

Har en 2007-mod 135 Optimax som varslet "Check engine". Sjekket instrumentene (SmartCraft) og så at den bare "ladet" 11.2V. Har nå vært å målt litt, og forstår ikke så mye av dette. Ut fra dynamo går det en rød kabel. Denne går over motor og inn i en "boks" på andre siden(...) hvor det er koblet sammen flere kabler. Når jeg måler på/ved dynamoen der denne kabelen er festet, måler jeg 24,3 V. I andre enden; på "boksen" (mutteren som kablene er festet), får jeg 11.2V. På batteri, og andre punkt måler jeg også 11.2V.

Konklusjonen min er da at den ikke lader. Men hvorfor? Hvor begynner jeg?

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...