Jump to content

PC-program til autopilot


will

Recommended Posts

Da jeg kjøpte WinChart Pro Plus fulgte det med en seriekabel med 9-pins kontakt i den ene enden (til PC) og et koblingsskjema. I den andre enden er det 4 løse ledninger som skal kobles til henholdsvis GPS og autopilot. Jeg har ikke koblet det mot autopilot, men det ser veldi greit ut. Jeg er veldig fornøyd med programmet.

Link to post
Share on other sites

De fire ledningene er tx pin 3 rx pin 2 & ground *2 pin5

Mellom pin 3&5 som går til autopiloten er nema venstre/høyre signalet dersom du har lagt inn en rute.

Det jeg prøver / ønsker å få til er at signalet ut fra pc-en styrer magnetventilene til styremaskinen.

Regner med at noen der ute har vært inne på samme tanken og kan komme med innspill

Link to post
Share on other sites

Se eks. for styring av DC step motor fra paralell porten på PC. DC step motor kan skiftes ut med eks. 2 rele'er som styrer hydraulikkventilene på styremaskinen.

Info om elektronikk som må bygges, og programm som brukes (Pascal, C, VB) for å sette digitale utganger på paralell port.

Link:

http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/co...l2/connect.html

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...