kengu Startet 25.Juli.2008 Del på Facebook Startet 25.Juli.2008 Hei der ute, er ny på båtplassen men ser at det er mye ekspertise der. Jeg har fundert på å bytte ut mine to VP40B/280 til noe litt kraftigere. Har bl.a mercruiser i tankene med Bravo 3 drev. Jeg kjenner ikke forskjellen på bravo 1,2 og 3, men jeg har fått inntrykk av at noen har lite til overs for bravo 3. Er det noen som kan gi en utredning av eventuelle dårlige erfaringer og problemene med bravo 3. Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Du forteller ikke hvor stor båten er bravo 3 drev bør ikke brukes på båter over 4500kg, ellers så har eg 310 hk diesel med bravo 3X drev og har ikke noen problemer med de ( har montert drev dusj) eneste eg kan si er at dette drevet har en rakle lyd på tomgang, ( dette hadde ikke 290 dp drevet på forige båt ) Sitér dette innlegget Link to post
kengu Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Jeg har en ombygd Bertram 31 fot som har en vekt på rundt 6 tonn, dyp V-bunn og tung å få i plan, men går fint når den er oppe. Regner med ny dobbelinstallasjon, og da burde vel bravo 3 være stort nok. Er Bravo 3x et forsterket drev i forhold til bravo 3 og hva er forskjellen på 2 og 3? Redigert 25.Juli.2008 av kengu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Da tror eg at eg hadde godt for bravo 2 X drev de skal vis være de beste for tunge båter. men siden du har to stk motorer så kan du nok bruke bravo3 X drev Bravo 1 og 2 har en proppel mens bravo 3 har 2 proppeler duo Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 eneste eg kan si er at dette drevet har en rakle lyd på tomgang Det har jeg på mitt Bravo II drev også, men det er ingen fare. Har 270 Yanmar på dette drevet og det fungere utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
kengu Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Hvor tung er din båt? og hvilken fart får du med Yanmar 270? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Jeg hadde 270HK Mercruiser på Bravo3, fungerte ypperlig. Samme raklelys ved tomgaqng som nevnt i tidligere innlegg. men det var vanlig og ike noe problem ihenhold til mekanikerne min. Båten veide 3500, 270HK V8 diesel, Bravo 3 med revdusj. joda310 idag fra Lindholmen, oslofjorden Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
alidal Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 og hvilken fart får du med Yanmar 270? Ca 28 knop på fullt med båt på ca 5,5 tonn. Marsjer veldig behagelig på 20. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Raklingen i drevet ved frikobling/tomgang skjyldes dempeplaten på motor. Fikk dette svaret fra en Merc. mekaniker da jeg spurte om denne lyden.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
kengu Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2008 (redigert) Det er vel flere faktorer som bør avklares før man event kjøper brukt. Vekt på båt er en ting, gearingsforhold på drev er vel også flere valg sammen med propelldiameter og stigning. Er det noen som har en tommelfingerbergning for gearingsforhold og propelltype? Redigert 28.Juli.2008 av kengu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.