Jump to content

Erfaringer med Bravo drev


kengu

Recommended Posts

Hei der ute, er ny på båtplassen men ser at det er mye ekspertise der.

Jeg har fundert på å bytte ut mine to VP40B/280 til noe litt kraftigere. Har bl.a mercruiser i tankene med Bravo 3 drev.

Jeg kjenner ikke forskjellen på bravo 1,2 og 3, men jeg har fått inntrykk av at noen har lite til overs for bravo 3. Er det noen som kan gi en utredning av eventuelle dårlige erfaringer og problemene med bravo 3.

Link to post
Share on other sites

Du forteller ikke hvor stor båten er bravo 3 drev bør ikke brukes på båter over 4500kg, ellers så har eg 310 hk diesel med bravo 3X drev og har ikke noen problemer med de ( har montert drev dusj) eneste eg kan si er at dette drevet har en rakle lyd på tomgang, ( dette hadde ikke 290 dp drevet på forige båt )

Link to post
Share on other sites

Jeg har en ombygd Bertram 31 fot som har en vekt på rundt 6 tonn, dyp V-bunn og tung å få i plan, men går fint når den er oppe.

Regner med ny dobbelinstallasjon, og da burde vel bravo 3 være stort nok.

Er Bravo 3x et forsterket drev i forhold til bravo 3 og hva er forskjellen på 2 og 3?

Redigert av kengu (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde 270HK Mercruiser på Bravo3, fungerte ypperlig. Samme raklelys ved tomgaqng som nevnt i tidligere innlegg. men det var vanlig og ike noe problem ihenhold til mekanikerne min.

Båten veide 3500, 270HK V8 diesel, Bravo 3 med revdusj.

 

joda310

idag fra Lindholmen, oslofjorden

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Raklingen i drevet ved frikobling/tomgang skjyldes dempeplaten på motor. Fikk dette svaret fra en Merc. mekaniker da jeg spurte om denne lyden..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...