Jump to content

Feste kontrollboks, kommer ikke til fra baksiden

Plastarbeider

Recommended Posts

Kommer ikkje til med muttere på baksida, skulle hatt Well-nut`s eller Buffex muttere, har noen ein ide om kor de selger dette, ev andre muttre eg kunne brukt.

Blir jo mykke moment i K.boxen så eg vil feste den skikkelig.

Klassisk problem i dobbeltskrog båter. Som normalt "løses" med karrosseriskruer som rives løs etter kort tid. Spes. den Ultrafleks boksen der man drar spaken ut er notorisk for å rive seg løs.

Jeg har brukt mutternagler, dette har ikke sviktet. Men man må være nøye med å smøre gjengene ellers korroderer skruen fast.

Har vert inne på tanken med mutternagler, men de ser jo ikkje alverdens kraftigt ut då.

Pop-nagler er no-go iogmed at kontrollen er ca60-70mm tjukk +10mm plast, ikkje blir det fint heller med poppnagler mot svart box.

Well-nut ser jo geniale ut, men 100stk 1700,-kr, el Buffex 100st 600,- blir jo drøyt når eg trenger 3stk. Heller vel mot mutternagler eller lange treskruer (100mm minimum).

Takker for rask respons, god sommer folkens...

På de fleste båter er det støpt inn en treplate der hvor kontrolboksen er tiltenkt, men der hvor dette ikke er gjort så limer jeg fast kontrolboks med sikaflex og bruker de tjukeste treskruene jeg har plass til. funker på yamaha boks da det er stor flate for limet.

Livet er for kort for sightsing.