Jump to content

hvor finner jeg en nettside med bilder av dregger(anker)?


Sandvik28AC

Recommended Posts

hei.jeg prøver å finne ut hvilket anker dregg jeg har..men klarer ikke finne en egnet side på nettet der hvor bilder er lagt ut av forskjellige anker(dregger)noen som vet om noen sider?

noen som har kjennskap til dette ankeret? http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=87784

westcruiser

Redigert av westcruiser 32 (see edit history)

]

Link to post
Share on other sites

Dette er et sandanker. Vis anker av denne typen er av rigtig balanse (eks. Danforth) finner du ikke betre til sand og leir, men Biltema sin har jeg ikke erfaring med. Du bør kjøpe anker utifra til vilket bruk du skal ha den til.

 

www.stroem.no

www.seatronic.no

www.maritim.no

www.anchorlift.com

www.marinepartdepot.com

www.alibaba.com

Link to post
Share on other sites

Jepp. Bruce er helt topp.

Selv har jeg vinsj og 15 kg Bruce-kopi i begge ender. Akter har jeg 10m 8mm kjetting + tau, forut 60m 8mm kjetting. Vinsj-investeringen er noe av det beste jeg har gjort. Har brukt Bruce-kopi i 2 sesonger nå, og har ikke opplevd å miste festet. (i motsetning til tidligere erfaringer med paraplydregg)

Paraplydreggen er fortsatt med ombord, og gjør av og til tjeneste som daumann på tauet akterut.

Link to post
Share on other sites

14 mm tau høres riktig ut, men jeg synes 10 kg Bruce og 3m kjetting er i minste laget. Kombinert med en god "daumann" kan det nok fungere. Poenget med kjettingen er jo å sørge for at strekket på ankeret blir mest mulig parallelt med bunnen slik at man får godt feste,- og beholder det. Større ankervekt og mer kjetting hjelper på nattesøvnen er min erfaring....

Ellers er jeg enig i at Bruce ikke er det beste på fjellbunn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...