Althea Startet 28.Juli.2008 Del på Facebook Startet 28.Juli.2008 Vanntanken min har et mannhull, 12 cm i diameter, lokket til dette hullet klarte jeg selvfølgelig å ødelegge da jeg skulle dra til litt ekstra for å sikre god tetting. Spesielt lokk, består av to plastskiver hvor den ene lirkes gjennom mannhullet på innsiden av tanken og den andre (med gummi tetningsring) ligger utenpå tanken, de to skivene trekkes sammen med plastskrue og -mutter. Grei patent, men tydeligvis ikke så vanlig lenger (tanken står i en Saga 25 fra 1987), har ikke funnet noen båtutstyrsbutikk som selger lokk av denne typen. Noen andre som kjenner lokk-typen og vet om de fortsatt produseres/selges? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Har samme patenten pa vanntankene. Mener aa huske at tankene var produsert av Fredrikstad Plastindustri. Sokte men fant ikke det firmaet paa nettet. Du kan jo kontakte Saga boats, aa hore om ikke de kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
index Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Båtutstyrsbutikkene selger denne typen, både med og uten hull for giver. Svart plast, med en senterbolt som holder det hele sammen! Prøv f.eks Maritim, de har pleid å ha denne på lager! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zach Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Du kan evt. høre med Plastinvent som produserer tanker i plast. Sitér dette innlegget Link to post
Althea Svart 29.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Hei alle, Takk for gode innspill, er i gang med å følge dem opp, har håp om å ta tanken i bruk igjen om ikke alt for lang tid: Saga Boats har muligens et lokk eller to liggende på lager, venter på endelig tilbakemelding (han jeg snakket med sa at lokkene var spesiallaget og at de ikke produseres lenger). Skal sjekke ut Maritim når jeg er tilbake i hjemmehavn, lokk med hull til giver høres forlokkende ut, vannmåler ligger høyt oppe på ”kjekt å ha”-listen. Plastinvent har feriestengt, men ut fra hva jeg ser på nettet burde de ha noe av interesse, ja. Septiktanken har samme lokktype, så skal nok sørge for å ha et par reservelokk liggende på lur – helt merkelig hvor vital en sånn liten del er for komforten om bord… Takk for hjelpen alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Og ikke bate båtsjappene har slike lokk, slikt får du også hos de som selger utstyr for campingvogner. Wema som lager tankmålere leverer også slike lokk med hull for deres egne givere. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Teerex Svart 5.Juni.2017 Del på Facebook Svart 5.Juni.2017 Gammel tråd, men hva var navnet på det firmaet i Fredrikstad som produserte vanntanker tro? Tok ut min vanntank produsert i 1983 nå for å montere baugthruster der isteden. Fant en etikett men mesteparten av navnet var borte. Det står .... plast AS, Fredrikstad. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Carat 7400 Svart 27.Juni.2018 Del på Facebook Svart 27.Juni.2018 Fant du ut noe her... jeg har en carat 7400 snekke som holder i bunn av lokket mangler gjenger så får ikke satt det fast og dette er dieseltanken så kan ikke fylle opp med diesel da renner det ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.