Zach Startet 28.Juli.2008 Del på Facebook Startet 28.Juli.2008 Se bildet nedenfor. Nytt ett år (eller vel så det) gammelt sjøkart som ikke har tålt å ligge i frontruta på båten. Lyset/solen har "visket ut" alt som er brunt, (men bare brunfargen så vidt jeg kan se). Kartene er så store at jeg bruker å brette to ganger for å få plass på kartbordet. (Sjøsport kart ikke utgitt nord for ca. Møre). Kartsiden som har vendt nedover er helt ok. Andre med tilsvarende erfaringer? Kan dette vær en reklammasjonssak? Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Har kartet ligget på kartbordet i et år, ekspandert for sollys? Ikkje så veldig rart at det blir bleket........... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Har hatt "hjemme kartet" liggende paa kartbordet hele aaret. Ligger under en farget plexi plate. Har ligget der de siste 3-4 aarene. bleket ja, men ikke paa lang naer saa mye som ditt. Men om det er noen reklamasjonsgrunn? Vet ikke, men gaar jo ann aa prove. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Zach Svart 28.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Kanskje fargene (brun) ikke skal være lysekte? Da blir det i så fall mislykket å reklamere. Jeg har ikke sett at de gamle kartene bleknet. Bedre kvalitet? Sitér dette innlegget Link to post
BendikTeigene Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Har du hatt det i kun ett år og du har oppbevart det forsvarlig? I så fall vil du kunne reklamere med gode forutsetninger for ett nytt kart, eller penger til å kjøpe ett kart som ikke er så lett påvirkelig. Selvfølgelig vil kartet bli "visket ut" om du lar det ligge i solen hver dag, men alikevel høres ett år veldig lite ut. Det finnes også slags impregneringer du, eller kartprodusenten burde ha benyttet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.