Jump to content

Anker -noen som kjenner Seagrip?

fritjof

Recommended Posts

Anker er en kilde til evig besvær. Selv har jeg kommet over et anker som heter Seagrip, som har fungert aldeles utmerket de gangene jeg har fått testet det, en gang i kuling med min kjølbåt som veier to tonn.

Flere som kjenner til dette ankeret?  Selv mener jeg at det funker helt fortreffelig og jeg undres over hvorfor det ikke er bedre kjent, ingen jeg har snakket med, har i det hele tatt hørt om ankeret.

mvh

Fritjof

.....Flere som kjenner til dette ankeret?  ................

Joda, SeaGrip kjenner vi. Husker da det kom på markedet i 74 ell. 75 (tror jeg) - det var 2 brødre i Sverige, aktive fisker som konstruerte SeaGrip. Husker det var demonstrasjon på "Sjøen for alle" i ei diger sandkasse, i første etasje, østre inngang.

Tror aldri at Seagrip slo skikkelig an her i Norge, men i Sverige, derimot brukes den en del. Selges rett som det er, brukt, på blocket.se..... :yesnod:

F. eks.: http://www2.blocket.se/view/2339615.htm?l=0&c=1&city=0

Husker at en av fordelene med SeaGrip var dens enkle måte å slå det i sammen, på for å stue det vekk!

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Har bare gode erfaringer med Sea Grip. Men det egner seg dårlig ifb. vinsj opp oppheng for det. Ellers er erfaringen at det har utrolig god festeevne. Har det som ekstra/reserve anker.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hej !

Har själv aldrig haft Sea-grip !

men det jeg husker fra reklamen på fra den tiden, var det mitt 70-tal,  maybe!,

men det var förutom den fördel som Walter beskriver att man kunde snurre loss

Seagrip'en om den skulle fastna i noen kabel eller noe på bunn, genom att vride det

medurs på bunn! (tror jeg det var!)  :headbang:

nackdelen/bakdelen, er att man skall passe fingrarna ner man feller det sammen!

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...