tomboyen Startet 28.Juli.2008 Del på Facebook Startet 28.Juli.2008 Dekket på min albin ballad fra en gang på slutten av 70-året er blitt fryktelig stygt de siste årene. Fargen er mere brunish enn hvit, og noen steder er det striper som om det har rent noe nedover. Har skrubbet med Jif, men det ble ikke stort bedre. Noen tips til hvor jeg kan gjøre med dette? Har hørt at det finnes en slags maling..? Er det å anbefale? Dyrt? Trenger ikke at båten skal se ut som ny, men om noen har tips til noe ikke alt for vanskelig og alt for dyrt som kan hjelpe, er jeg takknemlig :) Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Det er mange mulighetr til å freshe opp dekket, lakk eller topcoat. Det som er viktigst blir vel at det ikke blir for glatt. Om du søker i emneoversikten vil du sikkert finne tråder som handler om eller gir deg svar på det du spør om. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 (redigert) "Black Streak Remover" fra biltema. Den er genial for å rense skitne gelcoat overflater. Bruker den mye selv. Sprayflaske som koster rundt 50 kroner. Tok hele vårpussen med den (over vannlinjen). Redigert 24.August.2008 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
tom-ass Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 (redigert) Seajet Båtrens tar det meste, og vokser samtidig! Hadde et ille møkkete dekk på en fram21 som jeg kjøpte nylig, brukte Arrow trailerwash (konsentrat) og Jordan kraftvask (konsentrert) uten at det hjalp, men Seajet Båtrens tok det! Redigert 24.August.2008 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Uffe Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Oxalsyre. En stærk oxalsyreopløsning gør plasten helt hvid igen. Den er uskadelig for glasfiberen, billig og nem at arbejde med. Husk handsker og skyl båden godt efter behandlingen. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Hvor kjøpes Oxalsyre? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
horg Svart 24.August.2008 Del på Facebook Svart 24.August.2008 Fås kjøpt på apotek. Blandes 1>10 med vann Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 (redigert) Har hørt at det finnes en slags maling..? Er det å anbefale? Dyrt? Trenger ikke at båten skal se ut som ny, men om noen har tips til noe ikke alt for vanskelig og alt for dyrt som kan hjelpe, er jeg takknemlig :) Å male dekket med tokomponent maling går bra. Gjør rent med Aseton, vakkert stille vær og rull på med rull beregnet for malingstypen. (ikke om kvelden). Minst to strøk. Bruk noe antisklipulver i malingen. Jeg brukte Jotun topcoat (som ikke er topcoat, men maling og topcoat bør en ikke bruke). Ikke veldig dyrt. En kan også bruke Bengallakk, det gir fint resultat og enkelt, men jeg kjenner ikke til holdbarheten. For øvrig nytter det lite på sikt å skrubbe og vaske på et gammelt plastdekk. Plasten er blitt porøs pga av UVB-stråler + slitasje og trekker til seg skitt som ett trekkpapir. Redigert 25.August.2008 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.