p-kaill Startet 28.Juli.2008 Del på Facebook Startet 28.Juli.2008 Nå trenger jeg et godt råd eller en finurlig løsning. Ønsker å slipe ned i kjølen da jeg skal plastre så lagt ned som mulig,men kjølen er dyp og veldig smal. Har prøvd følgende: pusseskive på vinkelsliper,fein multimaster, superfil til B&D, men maskinene er for brede så jeg kommer ikke helt ned. Er det noen som har et godt forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Dremel med forlenger og radiell flapdisk? Vil vel bygge en 30-35 mm. Flapdisken er den delen som tar størst plass. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Snekker'n Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Vanlig bormaskin med fleksibel aksel og vinkelchuck: Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Ingar Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Eller bare raspekule rett på på den fleksible akslingen. Dette gir optimalt feste for nytt laminat. Kanskje du også kommer til med trykkluftsliper. Denne er hissigere enn drill med aksel... Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Hvis det ikke er plass til dremel, er det vel bare grovt sandpapir limt på en passende treplanke og håndkraft som duger? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Eller du fyrer opp motorsagen........med litt forsiktighet? Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 29.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Den med motorsaga var ikke dum, svigers hadde en gammel elektrisk Jobu med et sløvt kjede. Med forsiktighet gikk det over all forventning,raskt, effektivt og for ikke å nevne nesten støvfritt. Takker for effektiv og fin løsning... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Bilder - p-kaill - bilder!!! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
p-kaill Svart 29.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Hei Walter, har vært litt sløv med kameraet ,stresser med å få plastet - vi har jo ikke hatt noe godvær i år så jeg er flere uker forsinket. Nå har vi bra vær, takk og lov....er akkurat ferdig for kvelden,så er det på en igjen kl 07.00 i morratidlig. I neste uke legger jeg inn langdrageren og motorfundamentstokken på stb. side. Å skifte en hel skuteside på en 28 foter er mer arbeid enn en tror - spesielt når en er alene om prosjektet. Skal prøve å følge opp med noen bilder.... høres! Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Eller du fyrer opp motorsagen........med litt forsiktighet? Veldig utradisjonelt og kreativt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.