Jump to content

Batterilader fra strømaggregat

ford4fun

Recommended Posts

Har et 110v aggregat i båten, som er koblet på lader til startbatteriet..

Problemet er at den vil ikke lade mer enn 12.2v, amp er jeg usikker på..

Hva er mulighetene for å få tak i noe slags omformer, eller lader fra 110v til 12v?

Bestille fra USA kanskje??

Hva bruker folk i sine importbåter?

Kenneth

Sterling CED, ProCharge og ProCharge N jobber også helt fint med 80 til 300V.

CED & PC N kan i tillegg reduseres på effekt (100/50/25%) med fjernstyring/display (medfølger ikke).

Det finnes altså mye utvalg for deg. :smiley:

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

CED & PC N kan i tillegg reduseres på effekt (100/50/25%) med fjernstyring/display (medfølger ikke).

Vil bare nevne at dette er en veldig fin funksjon om man også lader på landstrøm. I teorien skal 3 fas være 16A og 2 fas 10A men vi har erfart at 3 fas anlegg ikke taklet mer enn 1/3 av laderkapasiteten vår. Måtte sette laderen til å tro at inngående strøm bare var 6A - da gikk ikke sikringen på land (og jeg hadde slått av vv berederen - så jeg vet hvor mye jeg trakk :wink:). Ingen stor krise - ladren ladet med ca 40Ah (maks er ca 100 Ah).

Ved å bruke denne funksjonen unngår man å miste landstrømmen i hytt og pine om man overbelaster sikringen i land.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Ved å bruke denne funksjonen unngår man å miste landstrømmen i hytt og pine om man overbelaster sikringen i land.

Har du oversikt på hvilke forbrukere som NW har koblet opp på shore brake utgangen? Jeg bare spør for det er en del båteiere som ikke har blitt informert om denne funksjonen. (Høres ut som om du har en Mastervolt Mass combi 12-2000-100).

Redigert av Ole Petter (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...