ford4fun Startet 28.Juli.2008 Del på Facebook Startet 28.Juli.2008 Har et 110v aggregat i båten, som er koblet på lader til startbatteriet.. Problemet er at den vil ikke lade mer enn 12.2v, amp er jeg usikker på.. Hva er mulighetene for å få tak i noe slags omformer, eller lader fra 110v til 12v? Bestille fra USA kanskje?? Hva bruker folk i sine importbåter? Kenneth Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Du kan f. eks. kjøpe en transformator 110 / 230 Volt. Da kan du benytte standard batterilader, og mate den enten fra aggregat eller landtilkobling. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Seatronic i Moss selger Victron skilletransformator som i tillegg omformer 110 V til 230 V. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Seatronic og flere selger også 12v ladere som tar 90-250 volt. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
ford4fun Svart 29.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Seatronic og flere selger også 12v ladere som tar 90-250 volt. fant ikke noen jeg... Noen som har delenr? Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 (redigert) Seatronic har dem fra Quick i 30amp og over, Mastervolt i 70amp og over. Mastervolt har også ladere fra 10amp som kjører kun på 110v. De er flere med ladere som takler 90v-250v. Prøv Jørg Becker, han har kanskje en mindre. Redigert 29.Juli.2008 av Servicemannen (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Joerg Becker Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Sterling CED, ProCharge og ProCharge N jobber også helt fint med 80 til 300V. CED & PC N kan i tillegg reduseres på effekt (100/50/25%) med fjernstyring/display (medfølger ikke). Det finnes altså mye utvalg for deg. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 (redigert) CED & PC N kan i tillegg reduseres på effekt (100/50/25%) med fjernstyring/display (medfølger ikke). Vil bare nevne at dette er en veldig fin funksjon om man også lader på landstrøm. I teorien skal 3 fas være 16A og 2 fas 10A men vi har erfart at 3 fas anlegg ikke taklet mer enn 1/3 av laderkapasiteten vår. Måtte sette laderen til å tro at inngående strøm bare var 6A - da gikk ikke sikringen på land (og jeg hadde slått av vv berederen - så jeg vet hvor mye jeg trakk ). Ingen stor krise - ladren ladet med ca 40Ah (maks er ca 100 Ah). Ved å bruke denne funksjonen unngår man å miste landstrømmen i hytt og pine om man overbelaster sikringen i land. Redigert 29.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 (redigert) Ved å bruke denne funksjonen unngår man å miste landstrømmen i hytt og pine om man overbelaster sikringen i land. Har du oversikt på hvilke forbrukere som NW har koblet opp på shore brake utgangen? Jeg bare spør for det er en del båteiere som ikke har blitt informert om denne funksjonen. (Høres ut som om du har en Mastervolt Mass combi 12-2000-100). Redigert 30.Juli.2008 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.