Jump to content

evinrude 175 ficht ram fusker...

beauty of aqua

Recommended Posts

har i det siste begynt å vise tendenser til fusking på turtall mellom 1400 og 2000 omr.

fungerer ellers helt perfekt.

har vært slik i ett par uker.noen som hvet hva dette kan være,evt. hva det koster å reparere?

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Jeg har også fått det problemet på min e-tec 50hk, lurer på om det går ann og helle på innsprøytningsrens på disse motorene? Hvis ikke får jeg ta den til forhandleren og la de koble på pcen og se.....

har fått tips om at det kan være coilen.. har aldri sett en coil og vet heller ikke hvilken misjon denne har.kan dette være løsningen??

hva med pluggene,gjør det noe at disse er noe sotete.trodde disse kun ble brukt ved oppstart,men har her blitt fortalt at dette ikke er tilfelle.

kan disse våre synderen?

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Det kan uansett være verdt å prøve plugger, ihvertfall hvis du ikke vet når de ble byttet sist. Pluggene forøvrig "jobber" hele tiden som på alle andre bensinmotorer. Legg merke til at Ficht motoren skal ha spesielle plugger, (champion xc12pepb mener jeg de heter), dette står i håndboken, og faktisk også på skiltet på motoren hvor motordataene forøvrig står. Pluggene på denne motoren skal indekseres, dvs at åpningen på elektrodene skal vende mot injektoren.

Tror ikke coil tipset er så hett, coilen forøvrig generer høyspenning til tennpluggen slik at det blir gnist på denne.

Edited by wilma (see edit history)