Zach Startet 29.Juli.2008 Del på Facebook Startet 29.Juli.2008 Jeg har inntrykk av at mitt VP 290 DP har dårlig kraft noen ganger i revers. F.eks. når jeg skal legge til bryggen med å bruke maks utslag til styrbord eller babord, værst til babord. Virker som om det dårlig/liten (meget liten) respons noen ganger. Koble inn revers i nøytral er ikke noe problem. I forover med maks utslag til styrbord eller babord svinger båten nesten på 5-øringen. Trodde det skulle være ca. slik i revers også. Så det kan tyde på at det er noe gærnt(?). Noen med synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Går utifra det er responsen på svinging du snakker om, om det er noe gærnt med drevet har jeg null peiling på men det er vel en ganske bred båt med vekt på over 4000kg du har hvis jeg husker rett så det skal vel litt til for å starte å dran rundt spesielt når plassen er trang. Har du testet dette i rom sjø for å se hvordan den fungerer da. Og til slutt har den hvert slik siden du fikk den eller har det kommet nå? Du har vel postet på feil plass men noen flytter det sikkert over i rett forum snart. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Zach Svart 29.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Har ikke testet i rom sjø, men responsen i revers er påfallende dårlig når jeg skal inn til kai. Feil forum, ja har sett det. Sender IM til Ingar. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Kan være to ting. Slitt kon i drevet som slurer. Denne må da "rubbes" ned og er litt jobb med demontering. Mest sannsynlig så er det bare en liten justering av girvaieren som skal til. Dette kan også gjøres fra baksiden av hendelen din. Prøv dette først. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 (redigert) Takk for tips. Skal prøve å justere girvaieren. Enkelt å komme til, så håper at det løser problemet. Ellers må jeg vente til vårpussen 2009 for å få sjekket kon i drevet. Redigert 30.Juli.2008 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 (redigert) Så var problemet løst (tror jeg). I alle fall OK nå etter justering et par/tre mm på vaieren. Tilføyet: Enda en testtur i kveld (for "sikkerhets skyld"). Reversen Ok uansett stort/lite utslag S/B. Virket helt OK. Mye enklere å legge til. Tidligere bare unntaksvis OK. Takk for et godt tips Larspo. Redigert 30.Juli.2008 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Håpet at redigert innlegg kom øverst på listen, men det skjedde ikke. Vil bare takke Larspo for et meget godt tips, jf. ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Oppfølging: Utbedringen med å justere girvaieren varte bare midlertidig. Ble etterhvert samme problemet som beskrevet ovenfor. Da det er sannsynlig kon i drevet som er problemet. Har bestilt ny kon + tilbehør, og vil samtidig skifte vaieren for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.