tmp528iat Startet 29.Juli.2008 Del på Facebook Startet 29.Juli.2008 Vi er en liten familie på 2voksne og ett lite barn. Vi er ikke veldig båterfarne, men litt kan vi jo. Vi er nå på jakt etter en daycruiser av noe slag. Ser vel først og fremst etter Ibiza 20 touring, eller noe lignende. Det bør være en god båt, med plass til og overnatte i nødstilfelle. Samtidig bør den se bra ut (noe ibiza absolutt gjør), og være romslig og praktisk. Har noen her noen annbefaling? Tenker prisklasse 150000-250000.. Sitér dette innlegget Link to post
Conehead Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Her er det jo mye å velge i. Vi har også kikket etter noe tilsvarende og har innskrenket søket til følgende typer: Askeladden Yamarin Uttern Skibsplast Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Vi var i samme sits for ett par uker siden, og landet på en Skibsplast 655. Kikket på eksakt di merker conehead skriver men fastnet for skibsplasten av flere grunner: * andrehånds verdi * Service instilling fra ulike forhandlere * Mulighet til og legge barna inne i kabin. Skibsplasten har en stor kabin der det går og komme seg in i uten og krype in. På samme gang fikk vi intrykk av at det ikke har gått inflation i brukt prisene på lik linje med tex Uttern. Her tenker jeg på at jeg kikket på D55. Fannt mye brukt som var et par år gammle til rundt 250.000,- og fikk tilbud fra forhandler på ny båt til samme pris. Mine tanker da er at di som betalte i underkant av 300.000,- i fjor taper utroligt mye, og det kommer gjennspeile seg på brukt prisen årene som kommer Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 (redigert) Kan trygt anbefale Ibiza 20 Touring, ligger flere ute på Finn i prissjiktet deres. Her får du en båt som ser bra ut, går bra, det er kokeapparat og trykkvann i båten. Noen 20 Touring ble også levert med sjøvannstoalett med septiktank. Gull verdt når nøden er som størst. Utstyr som er med på å forlenge dagen på vannet. God plass utvendig, benker på begge sider bak på akterdekket, nedsenket flatt fordekk, utrolig lett å entre båten selv om man er nedlesset av bæreposer og ting. Når det gjelder mulighet for overnatting er det plass til to foran, og to bak hvis båten er utstyrt med solseng (ekstrautstyr). Da vi kjøpte båt var mulighet for overnatting et av kriteriene, men uteplassen var høyere prioritert da vi av erfaring visste at denne plassen blir brukt mer enn plassen innvendig. Samtidig hadde vi krav om kokemulighet, vann/dusj og toalett. Vi er stort sett 2 voksne, 2 barn og en liten hund når vi er ute i båten, greit med plass i båten. Med nesten full tank (160 l), litt i septiktanken, ankervinsj m/ 50 m blytau, solseng liggende i lugaren (veier litt den og), hele familien og bikkja har jeg lest av 40,9 knop på gps'en! Så fartsressursene er absolutt til stede. Dette er med 150 hk evinrude. Går du for 20 Touring. og bare unntaksvis kommer til å benytte lugaren til å sove i, blir dere nok fornøyde med en slik båt. Redigert 30.Juli.2008 av wilma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rifi Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Kjøpte selv Skibsplast 655 til årets sesong og har kun positive erfaringer med denne båten. Er selvsagt mange daycruisere som er utrolig fine (Ibiza, Yamarin etc) men synes selv (med to barn på 5 og 8) at plassen i cabinen er fantastisk da barna ofte liker å dille der inne. Har også overnattet i båten. Funket utmerket. På den annen side er ikke skibsplast av de raskeste. Hvis fart er prioritet er nok andre båter å foretrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Morty Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Sjekk Bakken Motor før du handler. De har hatt noen råbillige pakker de siste dagene, spesielt på Uttern. Du får en D55 med 115 Optimax innefor rammen din. Selv kjøpte jeg en D66 med 150 Hk Verado til 379.500,- da en med Verado 200 glapp... Får den på mandag. Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
ADNOH Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Jeg havnet på Skibsplast 605 for 5år siden og har ikke angret på enda. Den er etter min mening den ideelle daycruiser med sitt design mellom en tradisjonell cabin båt og skjærgårdsjeep. Båten er bunnsolid lagd som tåler hard bruk i år etter år uten at den tar skade av det. Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
tmp528iat Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Takker for mange gode svar. Er jo så masse flotte båter å velge i. Noen erfaringer med ibiza 19 touring? Må si at designet til ibiza er uslåelig...hehe.. Noen som vet om noen gode tilbud på brukt markedet? Sitér dette innlegget Link to post
tmp528iat Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Ingen tips;)? Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Dette er en god pris på Skibsplast 605: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
joelle Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 jeg vurderte denne når jeg kikket etter ny båt men kom vell frem til at det var litt spinkel motor i forhold til størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
tmp528iat Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 Hva med ibiza 19 touring? Liksom ingen som har nevnt den... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.