Jump to content

Mastervolt transvertor


Marwin

Recommended Posts

Jeg har en Mastervolt transvertor 12 - 230 - 12 volt, type 12-1500.

Er det noen som vet hvem som reparer denne (reservedeler)? Mangler hovedkortet i fronten.

(Transvertor er en "boks" som kan forsynes med 12 volt DC eller 220 volt AC, og som gir 220 volt AC ut (fra batteriet ombord.) Virker også som lader med opp til 70 ampére ladestrøm!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Kortet kunne ikke skaffes, men Staubo tilbød en ny 1200watt til 3500,- NOK.... Jeg slo til! Så nå har jeg 1000 watt 230 volt sinus og 50 amp. 3-trinns lader :yesnod:

... og hvor ble de siste 200 wattene av....? :wink:

 

Dette er en god løsning Marwin, så sant du har batteribank nok å ta av.  Jeg har selv to invertere i bruk ombord: en liten firkantsak til å dra sirkulasjonspumpen på sentralfyren, og en sinusvariant til "finere" bruk som PC, etc. Det virker fint med 24VDC og 700 Ah på NiCad-siden.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

... og hvor ble de siste 200 wattene av....? :wink:  Dette er en god løsning Marwin, så sant du har batteribank nok å ta av.  Jeg har selv to invertere i bruk ombord: en liten firkantsak til å dra sirkulasjonspumpen på sentralfyren, og en sinusvariant til "finere" bruk som PC, etc. Det virker fint med 24VDC og 700 Ah på NiCad-siden. mvh Poseidon

Skrivefeil rettet :wink: Den heter 12/1200, men uteffekt er 1 kW AC + 50 Amp. lader. Har kjøpt 2 kW bensinaggregat med inverter i tillegg, så da regner jeg med å være godt dekket.

Men dette blir litt O.T., fordi BÅTEN er neppe stedet å montere alt dette i. (den er for liten!!) Men i bobilen (arbeidsplass nr. 2) er dette "gefundenes freßen" :yesnod: Gjør meg helt uavhengig av stikkontakter på ukes-turer. Og under vinterlagring av bilen (midt på hardeste vinteren) står dette heime og er lett tilgjengelig ved evt. strømutkoblinger!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Men dette blir litt O.T., fordi BÅTEN er neppe stedet å montere alt dette i. (den er for liten!!)

Forståss!

 

Samtidig har du jo det argumentet du trenger for å pleie 3-fotsyken   -   eller kanskje ta 30-fotsyken i samme slengen så får du plass til ende flere duppeditter av "kjekt å ha typen".  :yesnod:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Forståss! Samtidig har du jo det argumentet du trenger for å pleie 3-fotsyken   -   eller kanskje ta 30-fotsyken i samme slengen så får du plass til ende flere duppeditter av "kjekt å ha typen".  :yesnod: mvh Poseidon

:yesnod: Ikke minn meg på DET da. Prøver å være lykkelig med den lille trailbare. Men: Riktig; Den ER for liten til alle "duppedittene"!! Ønsker mer en 27 - 30 for Bayliner med FB +++, men DET blir vel neppe realisert før jeg blir million(nesten)nær, og sjansen for DET er heller liten :yesnod:

Nå reiser jeg til Tromsø på jobb et par uker.

(Forresten: Det nye bensinaggregatet gikk akkurat inn i sideluka bak på bobilen. 2 MM høyere, og jeg hadde hatt et problem.)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...