Jump to content

Erfaringer / info om kartplotter Garmin 2006C ?


Skvulpen

Recommended Posts

Vurderer kjøp av en båt som har denne kartplotteren (komb. m. ekkolodd). Har jeg oppfattet det korrekt at dette er en utgått modell? Er den veldig gammel og utdatert, i en slik grad at den ikke er noe salgsargument, snarere motsatt? :wink:

 

Noen som har en slik kombinert plotter / ekkolodd og kan si noe om sine erfaringer? Oppdateringsfart, skjermens lesbarhet i sollys, osv.

Link to post
Share on other sites

Her er en test hvor nevnte plotter er medtatt. Den kom best ut av samtlige syv plottere som ble testet, kanskje ikke det du ville høre :eek: med tanke på pruting

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Plotteren er utgått, mener å huske den var i salg i 2007 eller så var det 2006. Plotteren er bra, er for tiden tilgjengelig som remanufactured for 559USD hos wmjmarine.

 

Ekkoloddmodulen er ikke spesiellt bra, vil anta at en som skal bruke det til navigasjon og litt enklere fisking vil bli fornøyd, mens svært ivrige fiskere vil ønske seg noe bedre.

Link to post
Share on other sites

Jeg har den selv i båten min. Har hatt den siden 2006 når båten var ny. Er godt fornøyd, men syntes kanskje oppdateringen av kartene er trege når man zoomer ut og inn. Meget god gps mottaker har sjelden problemer med mistet signal. Virker også meget presist. Hvor mye må du betale for den ?

jeh mener den lå på rundt 12-13000 når jeg fikk den montert.

Redigert av Åsabu (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dumt spørsmål dette kanskje men er det anne forskjell på denne og 2010 en størrelsen på skjærmen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Takker for alle innspill her. Da er nok dette en mer enn grei nok plotter for mitt bruk.

 

Hvor mye må du betale for den ?

jeh mener den lå på rundt 12-13000 når jeg fikk den montert.

Såpass kostbar altså? Plotteren er montert i båten, så det er ikke snakk om noen pris for den, mere slik at den blir framhevet som en del av båtens ekstrautstyr, og dermed hever prisen på båten, men vanskelig å si hvor mye dette utgjør.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...