Jump to content

Ledningsfargerer til Raytheon 200 vhf-radio

BjørnHaugeland

Recommended Posts

Vanligvis går rød direkte til pluss på batteri og gul til pluss ut av tenningslås svart til minus (jord i bil, minus batteri i båt).

For en VHF er det ingen grunn til at det skal gå en kabel fra tenningslås, så strømtilførsel må være svart (-) og rød (+).

Oransje kan være andre signal som nmea eller ligninde....

OBS! få tak i skjema før du kobler!!!

Det som lå på handbok-lenkene sa ingenting om disse kablene, så vidt jeg kunne se.

Er VHFen ikke en digital radio, så er det ikke NMEA. Dimensjonen er dessuten alt for stor for NMEA - det er signaler som bare trenger en tynn lisse (ok, da: 2 tynne lisser: felles/jord og NMEA inn)

Skjemaet bør du få tak i; enig med Pantzatt der!

Redigert av JanT (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Jeg kan ikke finne noen link til Ray 200 modellen noe sted, men ser på modellene 201/202/osv. at disse kan drive en ekstern 4W 4-8 Ohm høyttaler, og at denne vanligvis kobles opp med en eller annen kombinasjon av gul/oransje/grønn/rosa/blå.

Tror jeg ville forsøkt å koble opp rød & svart til strømmen på vanlig måte, og koblet en liten (billig) høyttaler på gul & oransje og sett om det kom noen lyd....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...