Bitteliten Startet 30.Juli.2008 Del på Facebook Startet 30.Juli.2008 Dette er hentet fra siste utgave av Motorboat Monthly (August 08) Drevene til D serien har problemer med de utenpåliggende styresylinderne og at det gror på disse. Rur på sylinderne/stemplene fører til hydraulikklekkasje på styringen - til slutt helt tap av styring VP har tatt frem belger som kan monteres - og disse er standard på alle nye drev fra og med en viss dato i år. Vil bare informere om dette slik at dere som har slike drev kan kjøpe belgene og få de satt på. Koster noen hundrelapper - og sikrer deg mot stor skade VP sier at de utbedrer alle drev med skade innenfor garantien og er garantien utløpt dekker de deler av kostnaden. Dette er i England. I Norge antar jeg at en slik skade dekkes av 5 års reklamasjonsrett. Sitér dette innlegget Link to post
flex Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Drevene til D serien har problemer med de utenpåliggende styresylinderne og at det gror på disse. Rur på sylinderne/stemplene fører til hydraulikklekkasje på styringen - til slutt helt tap av styring VP har tatt frem belger som kan monteres - og disse er standard på alle nye drev fra og med en viss dato i år. Dette kan jeg skrive under på. Enormt med groe -Rur- Prøvde primeren til VP - denne hjalp på aggregatet, men ikke på belgene / sylinderne. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Har nettopp fått dette problemet, snakket med en mekaniker som sa at det ikke gikk ann å bytte simringene, hele styresylinderen måtte byttes ,, dette kan da ikke stemme ,, er det noen andre som har erfaringer med dette? Ole Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Ribtjenester Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 (redigert) Jeg så nettopp annonse:-) http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=20791423 tok kontakt vedr slanger til styringen, han gir 25% på vp deler:-) Jeg fikk ihvertfal det på det jeg bestilte Løp og kjøp Redigert 5.Mars.2010 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Kildal Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Takk for tipset ,, vet du noe om simringene? Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Thorlyn Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Dette med tettninger på Trim/styresylindere har de kun gjort for og loppe oss for penger.. Trimsylidere til VP 290 kan det skaffes tetninger til og JA de kan splittes og fikses.. Tipper VP har innbyttesytem på både TRIM og Styresylindere.. Hvorfor det tror vi?? jo netopp fordi de bytter tetninger selv og selger de ut som nye.. Husker ikke hvilket firma man tok kontakt med ang tetninger til TRIM.. men dette har hvert diskutert før på BP Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kildal Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 ja enig,, synes det meget merkelig at man ikke kan bytte bare simringene,, men som du sier å loppe folk for penger så skjønner jeg det, skal skru av i morgen å se om det er mulig å bytte selv ................... Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Thorlyn Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 , skal skru av i morgen å se om det er mulig å bytte selv ................... Hvis du ikke får det til så ta dem med til et Hydraulikk firma.. de klarer nok og fikse dem for deg skal du se.. Simringer til 20 kr stk og litt spesial verktøy så går det nok.. Trim sylinderne til VP 290 er ihvertfall intet problem Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kildal Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 ja må jo være mulig ,,nye koster 6000 +mva per stk Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Thorlyn Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Da er det hvert en tur til et godt verksted.. tetningene er IKKE kostnaden.. bare pass på at de har tetninger med Rustfri "fjær" Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kildal Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Jepp , de styreslinderne er jo ikke rocketscience så det må jo være mulig,, men dette er jo en 2006 mod så jeg skal høre om det kan taes på garanti Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
båtn2 Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Det bør jo være mulig å få tak i et repkit til sylinderene et sted? Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Kildal Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 ja det hadde jo vært lykke Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
SO-VALL Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 VP har tatt frem belger som kan monteres - og disse er standard på alle nye drev fra og med en viss dato i år. Vil bare informere om dette slik at dere som har slike drev kan kjøpe belgene og få de satt på. Koster noen hundrelapper - og sikrer deg mot stor skade Fint du tar opp dette! Har selv hatt en forholdvis omfattende jobb med DPH-drevet! Først sprakk hydraulikkslangen til den ene trimsylinderen, opp med båten, selvfølgelig! Der var styreslangene morkne, og den ene styreylinderen gåen. Alt av slanger trim/styring + styresylinder ble byttet, og så var krigen igang. En lang historie, men jeg endte opp med å få det som en reklamasjon. Styresylinderen hadde nå fått belg på seg! Fint tenkte jeg, hva med den andre? Så til spørsmålet(lang vei til det). Er det mulig å få satt belg på den siste sylinderen? Dette er en 2005 mod. Har noen gjort dette? Sitér dette innlegget ....båt, båt, båt, båt, ??????, båt ,båt, båt.....er det noe annet som gjelder?? Link to post
logget av Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Det gjenstår å se hvor god løsningen med belgene er, for det kan oppstå korrosjon på det rustfrie stålet på grunn av surt vann inni belgene. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Det gjenstår å se hvor god løsningen med belgene er, for det kan oppstå korrosjon på det rustfrie stålet på grunn av surt vann inni belgene. Det er vel ikke noe problem så lenge de er tett vel? Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Kildal Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Har go tro på disse belgene,, er jo sollys å sånn som "ulmskheter" liker. men blir spennende å se på hva jeg må gjøre.................... Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
båtn2 Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 jeg har også tro på at dette fungerer bra Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
sol Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Spørsmål.Gjelder dette problemet også DPS drev.Har dette på D3-160 som jeg fikk montert i fjor Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Ja det bør jo gjelde dps også, det er jo nesten samme drev bortsett fra eksos og proppell "tror jeg" Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Kildal Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 hadde mekaniker og så på styrelinderne,,begge må byttes .....er ikke mulig og skifte simringer,han skulle sjekke ut om dette er en garantisak--noe jeg forventer at det er. Blir spennende å se. Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Jeg vet fra Motorboat Monthly at i England selges belgene løse. Burde være mulig å få tak i i Norge også Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Ja sant, så på marinedeler.no at de solgte de, men de nye sylinderne som blir montert har dette på montert. Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Kjapp33 Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Kan ikke være så allverdens jobb å pakke om disse sylindrene. De er jo skrudd sammen med pakkboks skrudd inn i sylinderen. Hvis en av teng-tools hakenøkler passer, så blir det god timepris hvis ny sylinder koster 6000 og man må bytte begge. Simmerringen koster under hundrelappen på Tools eller andre industrileverandører, husk som en skrev her å bytte fjæren til rustfri. Er stempelstang skadet, er det straks dyrt, men normalt er vel denne dekket med rur, som fjernes effektivt med saltsyre eller likn. Evt hør med hydraulikk firmaer, eller verksteder for anleggsmaskiner, ikke uvanlig for disse å pakke om hydraulikksylindre. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 skjønner,, vist dette blir en garantisak så er det samme for meg,, vist ikke så blir det nok simringbytte Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.