Puffen Startet 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2008 Jeg har en D6 350 i min båt. Det finnes ingen lås i friposisjon på gearspaken. Dette har gitt meg flere skrekkopplevelser. Jeg er ikke så smal over hoftene som før, men slett ikke unormat stor. Det har imidlertid skjedd noen ganger at jeg subber borti gearspaken i det jeg snur meg. Førerplassen er ikke spessielt trang, men det bare blir sånn i enkelte situasjoner. Alle kan tenke seg hva som kan skje i gitte situasjoner. Har noen hørt en grunn til at spaken ikke er utstyrt med en lås ? Kan det evt. ettermonteres en annen spak med lås ? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 (redigert) Er det ikke mulig å koble ut gearfunksjonen, slik at det bare er turtallet som evt. endres hvis hendelen beveges utilsiktet? Redigert: Forutsetter at det er en kombindert sak (gear/gass), men er kanskje ikke slik? Redigert 30.Juli.2008 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Er ikke denne spaken elektronisk og har egen knapp på panelt for frikobling ? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 (redigert) Dette er en av de store svakhetene ved de elektroniske gasskontrollene til VP. Det finnes ingen sperre for å sette båten i gir. Det er bare et litet hakk i selve gasskontrollen. For å kunne øke turtallet i fri må man trykke inn N bryteren. Etter min mening burde det vært omvendt - dvs at man må trykke inn en knapp for å sette motoren i gir. Når vår båt har motorene i gang er førerplassen adagang forbudt for alle andre enn meg - med mindre jeg har bedt noen overta. For mye krefter i to små spaker til at man leke med det. Redigert 30.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Ved å holde inn N og ta spaken litt fremover så aktiverer du fristilling av gir. Det skal da mye mere til at du utilsiktet setter spaken i gir. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Vi har diskuteret sagen før her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32628 Og jeg er helt enig! Andy Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2008 Ved å holde inn N og ta spaken litt fremover så aktiverer du fristilling av gir. Det skal da mye mere til at du utilsiktet setter spaken i gir. Det burde vært omvendt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.