SeaRaymond Startet 2.August.2008 Del på Facebook Startet 2.August.2008 Som flere sikkert har fått med seg sliter jeg litt med "fordelingen" av kjølevannet til mine eksosmanefoiler og albuer (risere) til mercruisern, det jeg kunne tenkt meg var to digitale måleinstrument for kontinuerlig overvåking av hver manefoil, helst av en type alla den man har hjemme på veggen med en føler man montere utenfor, kan også bruke for tilkobling i plugghull, men blir da fort litt mer styr med tanke på dimensjoner og gjenger... Finnes noe slik? gjerne ett display med 2 eller flere følere, der alle temperaturer vises samtidig eller 2 sett, temperaturområde ville vel psset med ca 30-120 grader... Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Hvis estetikk ikke er veldig viktig kunne kanskje et par trådløse diditale steketermometere fra clas gjøre susen? Et par epoksykladder burde greie å holde sonden (kanskje den kan kuttes til en mer hendig lengde) til ønsket sted. Deretter sjekker du kalibrering med lasertermometeret som nevnt i kjølevannstråden din. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 (redigert) Hehehehe,, takk takk, tja det hadde sikker godt an å fått til noe med det der, men 2 trådløse i samme båten, kan vel bli kluss da de sikker sender med samme frekvens.... prisen var jo overkommelig, men vil gjerne ha noe litt mer skikkelig som en permanent løsning, batteridrift var jo heller ikke akkurat en fordel, men ville jo vært litt "artig" med to steketermometre lysene mot deg når du åpner motorromsluka Er vel sikker alarm og på de der, så når alarmen går er det tegn på ar risern er ferdig å på tide å ta ut... årene? Redigert 2.August.2008 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 ingen andre forslag en steketermometeret her Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Se på Marineshop .. Kansje dei har nåke.. Dei har det meste du trenger av instrumenter iallefall.. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Termometermodul fra Clas Ohlson gjør nytten... "Termometermodul for innfelling/innbygging. Temperaturområde -40 °C til +100 °C. Giver med 3 m ledning. Størr. 74x37x23,5 mm. Monteringshull 69,5x34 mm, dybde 20 mm. Drives med 1 stk R03-batteri (medflg. ikke). Artikkelnummer 34-4111 198,- " ...har brukt et slikt i 2 år og har fungert perfekt. Føleren innstøpt i epoxi: Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Hallaron Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Hvordan ville det være å bruke denne som sjøvannstemperaturmåler? En liten klatt med epoxy på innsiden av skroget en halvmeter under vannlinja. Det burde ikke være store temperaturforskjellen fra utsiden av skroget til innsiden av skroget? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 Takk walter og også dere andre, der har du noe som kan nyttes til en vettug pris, akkurat noe slik jeg tenkte på, til 100 grader burde uansett holde da vi ikke engang vil ha så høge temperaturer, ledningen blir i korteste laget, men antar denne kan forlenges uten at det gjør for store utslag på målingen, takk takk Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Hei! Jeg har montert samme type termometer som Walter_S viser til, for å ha litt kontroll på eksostemperaturen i blandebendet. Giveren er montert i en liten kobberhylse, som igjen er festet med patentbånd rundt utløpet av blandebendet. Termometeret er batteridrevet (batteri type AAA). Min erfaring er at batteriet holder i minst en sesong. Jeg måtte skjøte ledningen mellom giver og instrument, noe som i hvertfall ikke har noen betydning for min bruk av dette. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 3.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2008 takk takk, da blir det to clas målere, hvis ikke noen har noe enda mer egnet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.