Jump to content

Test


jat

Recommended Posts

Det er ganske lett se at dette er en Viking 28, ve så de på den massive teak håndribba bak..

 

Er det din båt Jat - og i så fall er det den du tidligere omrtalte hos BM med en vp70-motor?

 

Den ser forøvrig strøken ut!

 

Har du flere bilder, historier, fakta, fart osv er jeg mer enn interessert.. ojmertinsen@hotmail.com[ojmartinsen@hotmail.com]

 

Vi har hatt vår båt i 10 år med tre forskjellige motorer, og jeg synes båten er suveren!

 

Ole-Jacob

Link to post
Share on other sites

Stemmer meget så godt.

Kjøpte den på Gressvik, Fredrikstad i sommer.

 

Det stemmer at det sitter en VP TD70B i båten.

En totalt feil motor. Motor er altfor tung og derfor meget dårlig fart.

Drømmer om en Steyr 246 men det er nok langt dit.

 

Det er riktig at skroget er "forlenget" med to pongtonger ala With Dromedille.

Fungerer perfekt i lave hastigheter, har styrefart helt ned i 2-3 knop.

 

Båten er ganske støken men det er endel som må gjøres, må inrømme at jeg ble en smule lurt.

Det er jo en regel som sier at man ikke skal juge, men man må heller ikke fortelle alt som er sant.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke så veldig tilhenger av alt for lette motorer i en viking, ganske enkelt for det bredden tilsier ganske god "bæring". Vår mercruiser V8 veier ca 750 kilo og da synes jeg båten ligger veldig fint i vannet både når den ligger rolig og i fart!

 

Jeg har forøvrig vært ombord i din Viking under forrige eiers ombygging - Det ligger også en i Fjeldberg båthavn, som gjorde nøyaktig samme jobb, men det vet du sikkert allerede..

 

oj

Link to post
Share on other sites

Stemmer at det ligger en helt lik på fjeldberg.

Det er også kommet en ny, tror jeg. Han har også begynt jobben med å bygge den om.

Det er solgt i Fredrikstad for et par år siden og var den gang bejge med brun stripe, nå hvit med blå.

 

Jeg har også planer om å bygge om båten innvendig:

Har i dag en dobbelseng i forpiggen, dinett,salong på babord langsgående krakk på styrbord. Har planer om å bygge om denne krakken til skap noe jeg har sett på flere andre.

Link to post
Share on other sites


jat: Stemmer meget så godt.

Kjøpte den på Gressvik, Fredrikstad i sommer.

 

Det stemmer at det sitter en VP TD70B i båten.

En totalt feil motor. Motor er altfor tung og derfor meget dårlig fart.

Drømmer om en Steyr 246 men det er nok langt dit.

 

Det er riktig at skroget er "forlenget" med to pongtonger ala With Dromedille.

Fungerer perfekt i lave hastigheter, har styrefart helt ned i 2-3 knop.

 

Båten er ganske støken men det er endel som må gjøres, må inrømme at jeg ble en smule lurt.

Det er jo en regel som sier at man ikke skal juge, men man må heller ikke fortelle alt som er sant.


 

Si fra om du skal bytte motor da, det hadde vert greit å hatt en TD 70 på lager  :sad:

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Ser man det..

 

Vår båt er fabrikkinnredet, med std løsning - hvilket vil si:

 

To kryss køyer i baugen.

Opphøyet dinette på babord side (spiseplass til fire, eller soveplass til to).

Vis-a-vis denne er det som du snakker om en skapseksjon som går helt tilbake til veggen til badet.

Bak den nevnte dinetten er inngangen til midtcabinen.

 

I cockpiten har vi de to std dobble førerstolene, de tar jo litt plass, men jeg synes de gir båten en bra dose særpreg! Helt akter har vi u-sofa, som er den eneste løsningen som ikke er orginal.. (Den er imidlertid meget godt likt!)

 

Forøvrig har vi også pyntet litt på løsningen under vindskjermen og førerposisjonen - Her er nå ALT kledd inn i teak, noe som ble ganske vellykket..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...