jat Startet 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2002 Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 For å teste oss andre, kan du jo spørre; "Hvilken båt er dette?" Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
jat Svart 11.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Ja, hvorfor ikke. Hvilken båt er dette?? Skal få noe å bryne dere på nå! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Større enn 25 fot og mindre enn 30 fot? Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Det er ganske lett se at dette er en Viking 28, ve så de på den massive teak håndribba bak.. Er det din båt Jat - og i så fall er det den du tidligere omrtalte hos BM med en vp70-motor? Den ser forøvrig strøken ut! Har du flere bilder, historier, fakta, fart osv er jeg mer enn interessert.. ojmertinsen@hotmail.com[ojmartinsen@hotmail.com] Vi har hatt vår båt i 10 år med tre forskjellige motorer, og jeg synes båten er suveren! Ole-Jacob Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Når jeg fikk tenkt meg om.. Er dette en båt du har kjøpt i Fredrikstad, som i tillegg til ombygd cockpit, har påstøpt skrogforlenger under badeplattformen? Ole-Jacob Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 11.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Stemmer meget så godt. Kjøpte den på Gressvik, Fredrikstad i sommer. Det stemmer at det sitter en VP TD70B i båten. En totalt feil motor. Motor er altfor tung og derfor meget dårlig fart. Drømmer om en Steyr 246 men det er nok langt dit. Det er riktig at skroget er "forlenget" med to pongtonger ala With Dromedille. Fungerer perfekt i lave hastigheter, har styrefart helt ned i 2-3 knop. Båten er ganske støken men det er endel som må gjøres, må inrømme at jeg ble en smule lurt. Det er jo en regel som sier at man ikke skal juge, men man må heller ikke fortelle alt som er sant. Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Jeg er ikke så veldig tilhenger av alt for lette motorer i en viking, ganske enkelt for det bredden tilsier ganske god "bæring". Vår mercruiser V8 veier ca 750 kilo og da synes jeg båten ligger veldig fint i vannet både når den ligger rolig og i fart! Jeg har forøvrig vært ombord i din Viking under forrige eiers ombygging - Det ligger også en i Fjeldberg båthavn, som gjorde nøyaktig samme jobb, men det vet du sikkert allerede.. oj Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 11.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Stemmer at det ligger en helt lik på fjeldberg. Det er også kommet en ny, tror jeg. Han har også begynt jobben med å bygge den om. Det er solgt i Fredrikstad for et par år siden og var den gang bejge med brun stripe, nå hvit med blå. Jeg har også planer om å bygge om båten innvendig: Har i dag en dobbelseng i forpiggen, dinett,salong på babord langsgående krakk på styrbord. Har planer om å bygge om denne krakken til skap noe jeg har sett på flere andre. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 jat: Stemmer meget så godt.Kjøpte den på Gressvik, Fredrikstad i sommer. Det stemmer at det sitter en VP TD70B i båten. En totalt feil motor. Motor er altfor tung og derfor meget dårlig fart. Drømmer om en Steyr 246 men det er nok langt dit. Det er riktig at skroget er "forlenget" med to pongtonger ala With Dromedille. Fungerer perfekt i lave hastigheter, har styrefart helt ned i 2-3 knop. Båten er ganske støken men det er endel som må gjøres, må inrømme at jeg ble en smule lurt. Det er jo en regel som sier at man ikke skal juge, men man må heller ikke fortelle alt som er sant. Si fra om du skal bytte motor da, det hadde vert greit å hatt en TD 70 på lager Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 11.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Faktisk så fulgte det med en VP TD 70 E når jeg kjøpte båten. Den er uten gir kjølesystem, turbo og starter. Ellers skal den være helt grei. Var i drift i en Viking 28 før byttet. Dieselpumpa skal være overhalet for 10 000,- for kort tid siden. Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Ser man det.. Vår båt er fabrikkinnredet, med std løsning - hvilket vil si: To kryss køyer i baugen. Opphøyet dinette på babord side (spiseplass til fire, eller soveplass til to). Vis-a-vis denne er det som du snakker om en skapseksjon som går helt tilbake til veggen til badet. Bak den nevnte dinetten er inngangen til midtcabinen. I cockpiten har vi de to std dobble førerstolene, de tar jo litt plass, men jeg synes de gir båten en bra dose særpreg! Helt akter har vi u-sofa, som er den eneste løsningen som ikke er orginal.. (Den er imidlertid meget godt likt!) Forøvrig har vi også pyntet litt på løsningen under vindskjermen og førerposisjonen - Her er nå ALT kledd inn i teak, noe som ble ganske vellykket.. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 11.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2002 Den var rimelig seriøs, cocpiten din. Er båten brukt noengang eller?? Det høres ut som Vikingen er en flott båt, har du flere bilder inn/utvendig, kan du ikke legge dem inn på Båten min? Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
jat Svart 12.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2002 Bildet lyver litt. Den er pen men ikke på blodstrøken som det ser ut til. Har dårlig med bilder men skal legge dem inn under båten min Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 13.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2002 Få vel prøve å legge inn et bilde - se hvordan det går..... Novemberfiske: Dette var jo enkelt! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.