Janko Startet 2.August.2008 Del på Facebook Startet 2.August.2008 Er det noen som kan anbefale noe som renser opp slanger og tank(plast) da jeg kan kjenne en svak odør innimellom. ( i lasterommet ) ?? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Vist slangane er gamle, eller av en type som ikke er beregnet for septik så bytt desse til egnede slanger. Husk også hell litt sanitærvæske i toalettet i ny å ne. Det er ingen vits i å "steame/rense" tanken, den nye dritten lukter akkurat like vondt. En liten spyling holder. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
joelle Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Eddikk er som regel et godt tips. sett ut et par glass med eddik, så fjerener det lukta. Men jeg var sikker på at utifra det jeg har lest her på forrumet at det kun var Bavaria seilbåter som hadde dette problemet og ingen annen (kan ikke dy meg etter at ha lest en del diskusjoner om bavaria seilbåter, og alle di "feil" og mangler di har utifra hvisse forum deltakere ) Sitér dette innlegget Link to post
Janko Svart 2.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2008 Takker, har ikke hørt om edikk men om bakepulver som gjør en god jobb på olje-diesel lukt, men septikklukt tja kan jo prøve det også(trodde edikk bare fjernet røyklukt). Men det kan være jeg bør bytte slange selv om den ikke er gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 2.August.2008 Del på Facebook Svart 2.August.2008 Diffusjonstette septik slanger fra Tess gjør ofte susen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Plasttanker har en tendens til å begynne å slippe lukt gjennom etter noen år. Det samme har slangene, aelv om de selges som diffusjonstette vil de etter noen år begynne å slippe lukt gjennom. Prøv følgende: Vri opp en fille i godt varmt vann, og vikle denne rundt en av slangene. La den henge der noen timer, og ta den av igjen. Lukter det septik av filla, er det på høy tid å skifte slanger... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Janko Svart 3.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2008 Takker godt tips det skal jeg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Hvis du maa bytte slangene. Saa husk aa bytt alle. Ogsaa lufte slangen maa vaere diffusjonstett. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
roaldbj Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Jeg tror at det er Lars H. som første gang hadde henvisning til denne informative artikkelen om urinstein http://boatbuilding.com/article.php/Marine...nFactvsFolklore av Peggie Hall. Poenget er at forbindelsen saltvann + urin danner urinstein. Denne blir steinhard og kan bidra til tiltettinger. Jeg heller konsekvent 1 kopp+ med 35 % eddik i toilettene i uka for å løse opp denne steinen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.