Jump to content

Ubehaglig septik lukt

Janko

Recommended Posts

Vist slangane er gamle, eller av en type som ikke er beregnet for septik så bytt desse til egnede slanger.

Husk også hell litt sanitærvæske i toalettet i ny å ne.

Det er ingen vits i å "steame/rense" tanken, den nye dritten lukter akkurat like vondt. :puke: En liten spyling holder.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Eddikk er som regel et godt tips. sett ut et par glass med eddik, så fjerener det lukta.

Men jeg var sikker på at utifra det jeg har lest her på forrumet at det kun var Bavaria seilbåter som hadde dette problemet og ingen annen :crazy: (kan ikke dy meg etter at ha lest en del diskusjoner om bavaria seilbåter, og alle di "feil" og mangler di har utifra hvisse forum deltakere :yesnod: )

Takker, har ikke hørt om edikk men om bakepulver som gjør en god jobb på olje-diesel lukt, men septikklukt tja kan jo prøve det også(trodde edikk bare fjernet røyklukt). Men det kan være jeg bør bytte slange selv om den ikke er gammel.

Plasttanker har en tendens til å begynne å slippe lukt gjennom etter noen år. Det samme har slangene, aelv om de selges som diffusjonstette vil de etter noen år begynne å slippe lukt gjennom. Prøv følgende: Vri opp en fille i godt varmt vann, og vikle denne rundt en av slangene. La den henge der noen timer, og ta den av igjen. Lukter det septik av filla, er det på høy tid å skifte slanger...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hvis du maa bytte slangene. Saa husk aa bytt alle. Ogsaa lufte slangen maa vaere diffusjonstett.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP