Jump to content

Skipskatt vs Mink

Sun Flyer

The Match: Puseidon VS Minkulf  

45 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

jeg så en på hytten engang husker jeg, trodde først det var en liten katteunge :smiley:

men fant ut av den var litt for tynn, og den var mye raskere, men har hørt at de kan være farlige?

Mvh -Matros-

--------------

Medlem av gruppen: folk i båt!

Hadde et minkebol i gamlebåten. :puke:

Den hadde kommet seg inn i motor rommet via luftinntaket, og lagt seg riktig så godt til rette oppe på en smal hylle bak i rommet.

Luftinntaket var skjult bak dreggekassen på badeplattformen, så jeg la ikke merke til at det ikke var gitter her. :headbang:

Hele bakveggen av isolasjon var ødelagt, men ledningene hadde fått være i fred.

Oppdaget det ikke før jeg så at det var så mye væske og rot under motoren.

Væsken var urin og annen avføring, samt rotnende fiskerester og deler av isolasjonen.

Den lukten var ubeskrivelig jæ.....lig.

Vasket med avfetting, diesel, salmiakk, Zalo, klorin etc.... flere ganger.

Fylte med vann, og pumpet ut.

Lukten var der ennå.

Tror jeg brukte to måneder med gjevnlig vask og utsetting av eddikk , samt kjøring av ionemaskin før lukten var vekk.

Minken er et skadedyr som ikke hører hjemme i norsk natur, og jeg synes IKKE de er sjarmerende :headbang::headbang::smash::wink:

For dere som har mink i båthavnen, sørg for at båten er tett under vinteropplag.

Disse småjævlene kommer inn via de mest usannsynlige plasser.

Hos meg har den nok kost seg en to måneders tid, før jeg oppdaget den. (var ca.to mnd. jeg ikke brukte båten på vinteren)

Heldigvis var det kun motorommet den hadde vært i, hadde den kommet seg ut i båten måtte jeg nok ha byttet alt av tekstiler.

Utrydding av denne rakkeren i Norsk fauna støtter jeg 100%

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Huff! Amfea II! Det verste som kan skje er å få mink i innredningen. Kalesjebåter er svært utsatt. En bekjent her i havna var uheldig og fikk tilgriset hele innredningen. Måtte skifte alt av puter, tepper og skottbekledning. Lukta var ubeskrivelig.:puke: Kostbar affære, men fikk noe igjen på forsikringa.

Skal man ha mink eller katt ombord eller som husdyr så må begge være utstoppet... Ellers så duger bilder av "kreaturet" rimelig greit også om en må ha slikt drassende med seg slikt.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

En venn av meg fikk mink i sin nesten nye Bayliner. Dyret hadde tilhold mellom skrog og innerliner. Selv et proff-firma klarte ikke å få vekk stanken, så båten ble kondemnert. Dyrt husdyr! Moralen er: Vær nøye med å stenge alle tilkomster til båten, spesiellt "kjelleren"!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Ble kvitt minken som holdt til i min Askeladden 14 i går. Den kom seg inn mellom innerlineren og skroget

og kom seg derifra ned i takrommet. Har stadig fylt opp tankrommet med fisk. Lukten er ubeskrivelig. Brukte

mye tid i går på vask og nedspyling. Kommer ikke til flytetankene uten å fjerne innerlineren, men det er

for mye jobb.