enter4u Startet 7.April.2004 Del på Facebook Startet 7.April.2004 30.april skal båten ut, enten det snør eller regner. Er snart ferdig innvendig, men får stadig ideer om hva som må gjøres. Det kommer en vinter neste år også. Det store som gjenstår nå er å sprøyte båten utvendig. Både skrog og overbygg. Det skal jeg gjøre i påskehelga. (er ikke ferdig med å slipe enda da) Men jeg har en kveldsjobb hos en kamerat med å legge nytt tak også, så døgnet har litt for få timer. Har bestillt meg ny badeplattform, men venter på skrog-festene. Det er en fling sveiser som har hjulpet til med å lage den til meg. Den kommer på under 2000.- og den blir skreddersydd til skroget mitt. Blir fin med teak-bord ferdig montert. Mine planer om å kjøpe varmer, solcelle-panel og plotter har jeg utsatt til neste år. Budsjettet har sprukket allerede. (for mange liter edel-olje kanskje?) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 Hva jeg gjør i påska??? Jo, griner over regn, regn, regn og atter regn Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 Hei. Spørsmålet var gjør båtfolket i påska . Drar til Koster Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 En kamerat henter ny båt fra Danmark, selv sitter jeg og skriver hoveroppgave, bortsett fra i dag. Fikk en nevekyndig venn på besøk, så vi gjøv løs på mitt gamle drev og begynte pakningsskifte. Båten ligger fortsatt under presenning i påventa av mer varme, og som sagt, et tett drev :-) M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
giver Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Hei Jobber for å få båten klar for sommeren. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Her er sol, sol. og atter sol. Ikke en sky på himmelen så langt. Har fått et godt vennepar på besøk for et par dager siden. Har endelig fått malt opp barne rommet, så nå skal lillegull (16 mnd) få eget rom.......... og hvis dere ser klokke slettet dette er lagt inn, så forstår dere hvorfor han skal i eget rom.... fort..... Alle er våkne.. jeg vil på sjøen. Tigrinnen ( eller admiralinnen) vil ha ferdig barnerommet... Skal i det minste innom båten en tur i dag... Oppdatering i dag 9/4 .. Møkkavær. snø. bortovervind i storm styrke... jaja bra vi fikk bra vær frem til nå.. Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Arild Iversen Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Hei Pjolter..... Er litt misunnelig nå !! Vakkert bilde av Skansen båthavn Seilbåten min ligger opp i kanalen til venstre ( rett utenfor strippeklubben Dreams ), og jeg er i Nordsjøen på jobb God Påske uansett ! Arild Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Båtpuss, Sette opp parabol Hagearbe Forberede elevprosjekt Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 gör klar båten, drar sedan til Norge! sjösättning neste helg! God påske til alle på baatplassen ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jamo Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Sukk, sola skinner å eg lager leilighet i kjelleren. Håper at den kan finansiere båtlivet mitt Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Båten er på vannet. Drar på sjøen nå! Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Hva jeg gjør? Jo, har nettopp solgt gamlebåten. Den hentes av ny eier i dag eller i morgen. Ute skinner sola, abstinensene og skjelvetoktene har allerede begynt, prøver å rake litt i hagen, men tankene er et helt annet sted, - nemlig på sjøen ... Dette er hardt. Virkelig hardt! Straks påska er over blir det desperat jakt på ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Etter å ha hatt båten på service sitter vi med to lekkasjer!! En fra impellerhuset (knekt skrue) og en fra ferskvannskjølingen. Håper det siste skyldes slakk i fjæren på lokket til påfyllingen, og kan utbedres med skifte av lokk. Har foreløpig satt ei skrutvinne på impellerhuset, men tør ikke legge ut på tur med ei sånn midlertidig løsning. Båten må på land for utbedring, og det var ikke mulig før påske. Hva gjør man så når fjorden ligger blikkstille og lokker, og du kjenner at du ikke kan gå påsken i møte uten båt? Jo; - kjøper påhengsmotor til gummibåten 5 minutt før butikkene stenger og drar ut på tur etter endt arbeidsdag (onsdag kl. 12:00) Dermed tilbrakte vi 6 timer på havet i går i en gummibåt på 240 cm med en 3,3 hk Mariner bakpå! En ny og uvant opplevelse. Gikk ikke så fort, men skikkelig koselig. Nært elementene kan man trygt si... Her er ruta vår fra Skivik til Hjertøya og innom Bodø havn: Ikke sol i dag, men riktig så fint på havet. Bilde fra Bodø havn: Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Arild Iversen Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Hallo HaJ Var innom Bodø i fjor sommer både på nord og sydtur. Kjempeflott havn, meget hyggelige og servicevennlige havnebetjenter, yrende folkeliv, kjempegode reker, Mackøl og sol, sol, sol Hva skal en med middelhavet og sydfrankrike når en har slike plasser Arild Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Hva gjør man i påsken? Pusser opp kjøkken! Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Jeg driver med bunnstoff på båten..for første gang. En skikkelig møkkajobb...har ikke en båt jeg bare kan snu rundt sånn uten videre heller... Orka ikke mer enn den ene sida idag, fortsetter imorgen. Resultatet blir nok bra, men merker at de forrige eierne gjorde en svært dårlig jobb... :nono: God påske! Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Nyter livet. Har vert tilfjells idag og gått på ski, og det har eg tenkt å gjera resten av påsken. Båtpussen tar eg etter påske. Steinar Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Sitter i Tyskland hos svigermor og er både :discuss og og Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Pusser båt i Drøbak, med 14 grader, skyfritt og herlig. Hvem sa regn...regn..regn..???? Vi håper på mer bra pussevær.. Forsatt god påske. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Solo Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 På jobb helt til t.o.m onsdag 14/4. Men skal ikke klage.....det var pinnekjøtt til middag idag ! God påske til dere 'landkrabber' :lol: SOLO Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Pusser båt! Hva ellers......? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Suzuki Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Påske ja: Mekker Volvo Penta i garagen. Spankulerer med familein på Aker brygge, ser på folkelivet, spiser is, blir solbrent og spaner på båter. Får venner på besøk I morra er det familiebesøk. Lørdag er det testing av Volvoen. Spennende... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
SeaMaster175 Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 For meg blir det pussing og klargjøring til sjøsetting 23.mai. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 8.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2004 I dag har jeg lakkert første strøket på skroget. Deilig å bli kvitt den fæle kutterrøde fargen. Den nye heter skumhvit. I morgen blir det strøk nr 2. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.April.2004 Del på Facebook Svart 8.April.2004 Hei. Pusser båt, hva ellers? Er nå klar for sjøsetting, står bare tilbake litt vasking og rydding innvendig. Stoffet idag, - gikk med en halv boks til litt flekking. Har bestilt sjøsetting i neste uke, men dersom Sverre har litt ledig tid, håper jeg vi kommer på sjøen før påsken er omme. Utliggerne er ennå ikke fikset etter havariet, men får låne plass på neste brygge midlertidig. Og det er godt med plass, av ca. 500 plasser, er det kun 10 - 30 båter ute. Så neste helg blir det Kommersøy, - dersom det ikke blåser storm da! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.