Jump to content

Hva gjør båtfolk i påska?

enter4u

Recommended Posts

Lakker noe treverk utvendig, bunnsmurt. Leter etter lekasjer i vinduer og andre plasser som kommer og går, pokkers så irriterende. Kan være tett i lange tider for så at det kommer noen dråper.:crazy::lol:

Håper å få voxet og polert , mye jobb :lol:

Venter og håper på å få en justert/ballanser propell igjen rett over påske, da er det ikke lange veien fra medlem i hageklubben til saltvann. :lol:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Påske; ja takk begge deler !

Var på fjellet, gikk på ski, sto på snowboard, trakk pulk og spiste Kvikklunsj fra lørdag til onsdag.

Nå er vi hjemme igjen, og har vasket bil, byttet til sommerdekk, fjernet klister fra skiene og tatt av presseningen på båten.

Gerhard

Siden jeg akkurat har solgt båten så benytter jeg tiden til å pusse opp i huset, noe

som jeg egentlig har holdt på med i 6 år nå, gammalt hus ja!

Ellers så blir det litt pusling i hagen, bytting av dekk på bilen skal jeg vel også få tid til.

Men det aller viktigste er jo såklart å lese båtannonser, og kjøre rundt å titte på

forskjellige båter som jeg har råd til å kjøpe.  :headbang:

Skal titte på en Sjømann 22 idag som jeg har en god magefølelse for.... så får vi se.

Siden jeg akkurat har solgt båten så benytter jeg tiden til å pusse opp i huset, noe

som jeg egentlig har holdt på med i 6 år nå, gammalt hus ja!

Ellers så blir det litt pusling i hagen, bytting av dekk på bilen skal jeg vel også få tid til.

Men det aller viktigste er jo såklart å lese båtannonser, og kjøre rundt å titte på

forskjellige båter som jeg har råd til å kjøpe.  :headbang:

Skal titte på en Sjømann 22 idag som jeg har en god magefølelse for.... så får vi se.

Hei

Du får stikke innom hall 18 på Bjerkås utpå dagen,

jeg skal jobbe litt på båten i dag. :cryin:

mvh

giver :cryin:

Påska har sålangt blitt brukt til finkjemming av båtannonser og stadige henvendelser på båten min som jeg har lagt ut på finn.no.Har en del prospekter jeg skal se på.Har behov for mere plass ombord og tar steget fra 24 og opp i 30-31 fot.Jeg har 2 jenter som ønsker å være med på tur i større grad enn tidligere og da må jeg stille opp med egnet toalettrom og køyer som kan stå oppredde uten at det går utover plassen i salongen. (har en Master 740 Combi idag)

Samtidig er jeg ihuga hobbyfisker, så selvlensende dekk som kan spyles,sluregear eller vridbar propell +

mesan er en del av pakken.Er ikke opptatt av fart da turen er startet i det jeg kommer meg ombord (og turen skal jo vare lengst mulig) .Nåvel! Har alltid hatt forkjærlighet til de "gamle Viksundene" og det er jo en del av dem på nettet,men "den rette" er ennå ikke funnet!

Var foresten en tur på sjøen i dag og "fukta pilken" uten den store suksessen!

Fortsatt god påske! :smiley::wink::lol:

Har vært på en liten tur til Strømstad. Men kun drita fulle normenn og en ny kartplotter som gps'n virka på sånn innimellom , var bra fra hankø og hjem da .Hørte foresten at det var flere som hadde problemer med gps'n sin så kansje plotteren min er iorden .Var andre langturen i år det ,kun hjemmom for en knøtt liten tur ,drar igjen imårra vel (blir vel idag det ) .

Håper på fint vær resten av påsken også da .

Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei.

En liten rettelse til innlegget mitt lenger oppe, ikke bare pusser jeg båt i påsken, idak kl. 1332 ble det i tillegg sjøsetting! Hvilken herlig følelse å få vann under kjølen. Min faste plass er ennå ikke fikset, men fikk låne en annen plass.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

...etter å ha fått med meg tre kanondager på fjellet i nord, dro jeg på havet sist onsdag.

Utenfor Bø i Vesterålen fikk jeg og kompisen mye flott skrei som ble prekevert og servert før NB'en (tør jeg innrømme det...?) ble dratt inn på slipphallen sent om kvelden.

Når drittværet slo til her oppe sto jeg derfor tørt og godt og

-monterte trimflaps

-polerte skrog

-skiftet anoder

etc

etc

kan vel ikke bli bedre ? ?

s

Koser seg  Slapper av  Vandrer litt rundt i byen  Venter på varmere vær-

Ingen av delene (ja for så vidt venter jeg jo på varmere vær --- det gjør vel alle båtvenner), men for øvrig er jeg fullt opptatt med arbeider i forbindelse med bytte av motor i Twin-Caben. Vallø Motor har prøvemontert den "nye" motoren (TAMD 41P)- det er akkurat nok plass til denne motoren i motorrommet. Jeg er nok redd for at de ikke er ferdig med motorbyttet innen første uke etter påske slik at det går ennå to uker til før sjøsetting. Jeg har ennå ikke fått avklart om jeg får plass til et flexiledd eller ikke (har regnet med å montere flexiledd fra Sleipner dersom det er plass nok). I dag har jeg vært i båthavna og fullført arbeidet med støyisolering av motorrommet og rommene ved siden av motorrommet. Hadde med "svigersønn" - (samboerforhold så derfor skriver jeg dette med "tødler"). Jeg har dessverre ikke fått plass til skikkelige lydfeller i forbindelse med luftinntakene, men jeg har laget en enklere variant av lydfeller (egen patent/utførelse). Utgangspunktet mitt er vel at jeg håper at alle tiltak i forbindelse med støydemping hjelper. I tillegg har jeg isolert varmfluftsrørene fra Eberspächer med lamellmatter (3 cm tykke glava lamellmatter med aluminiumsfolie). Håper således å få varmere luft fram til forcabin og aktercabin.

For øvrig har jeg bestilt ny manøverhendel (gass/gearspak) med styring for baugpropellen på denne spaken. Jeg spurte om dette på forumet og fikk litt forskjellige svar på fordeler og ulemper med en slik spak. Men jeg gjorde som vel de fleste av oss gjør når vi spør om noe her i forumet. Når man har fått respons fra andre som vel ofte spriker i litt forskjellige retninger (i gamle dager sa man vel at noen liker dattera og noen liker mora) så gjør man sin egen oppsummering og konklusjon og så gjør man et endelig valg.

Hei.

Påsken er over, men hadde en nydelig tur hjem fra Kyrkosund og Koster nå i kveld.

Bildet er fra Kosterfjorden klokka 19.00

Samtidig så kan jeg opplyse om at gjestehavna er inntakt, ved molo og øy. Akkurat som beskrevet i boka til Gunnar Steen Iversen som kommer ny iår fra NSSR.

Bilde

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...