Jump to content

Volvo Penta AQ140A stopper under belastning

Fossen

Recommended Posts

Dersom den kutter tvert ville jeg tippet på feil i tenningsanlegget.

Her er det vell ingen elektronisk tenning og halvledere som kan gå varme å slutte å fungere så da vil jeg også som power nevner prøvd en annen coil.

Har også vært ute for at disse kan feile først når de blir litt varme.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Hei, har selv en aq151a som hadde samme problemet. kunne kjøre lenge på lite gass, men la jeg den i plan stoppet den etter ca. 30 sek. Startet greit opp igjen. På min satt det litt rusk i der hvor bensintilførselen kommer inn i forgasseren. Dette førte til at jeg ikke fikk nok drivstoff til forgasseren ved belastning, slik at den kun gikk til flottørkammeret ble tomt. Ta av gasseren(e) og gjør rent.

www.leahnis.net

Ok, da ville jeg ha tatt av det du må (hos meg kun et plastdeksel) for å kunne fylle bensin rett i gasserene under fart. Bruk en tom ketchupflaske eller noe, og få noen til å sprute litt nedi når du kjenner den begynner å dø. Hopper den litt videre da, så kan du ihvertfall være sikker på at det er bensintilførsel det er noe galt med. Hvis jeg husker riktig sitter det på mine solex gassere en messingstuss på inntaket til gasserne med en liten kule inni som skal tette når flottøkammeret er fullt. Denne åpnet ikke helt pga nevnte rusk. Så dette er altså før bensinen entrer gasseren/flottørkammeret. Prøv også å løfte på flottøren å se at den åpner kula hvis du har dette systemet. Det er noen år siden jeg hadde dette fra hverandre, så jeg skal ikke si at jeg er 100% sikker på virkemåte lenger...

www.leahnis.net

Lurer egentlig litt på det sjøl, hvorfor er det ingen forskjell da coilen er koblet feil?

Tenkte på å montere en slik belg som sitter på påhengsmotorer så jeg kan pumpe inn litt ekstra bensin da motoren begynner å fuske, for da finner jeg ihvertfall ut om det er bensin eller tenningsproblem.

"Tenkte på å montere en slik belg som sitter på påhengsmotorer så jeg kan pumpe inn litt ekstra bensin da motoren begynner å fuske, for da finner jeg ihvertfall ut om det er bensin eller tenningsproblem."

- Tja, litt avhengig av hvor du har tenkt å montere den.

Tviler på at du har et tenningsproblem, da ville nok motoren ha stoppet i fri også. Så vidt meg bekjent er det ingen forskjell på tenningen med eller uten belastning, den påvirkes kun av turtallet. Og siden du kan kjøre opp turtallet i fri over tid uten at den stopper, vil jeg si at tenningen er ok.

Holder en knapp på at den ikke får bensin jeg...

www.leahnis.net

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...