erund Startet 3.August.2008 Del på Facebook Startet 3.August.2008 Har dere noen ord både fordeler og ulemper vedrørende Saga 29 LS? Jeg har selv en Nimbus 3000 fra 86 årsmodell og vurderer om å bytte til en nyere modell av Saga 29 LS som er en lukket båt, men er litt usikker på om Saga er minst like god som Nimbus eller? Da tenker jeg på bl.a. sjøegenskaper, stabiliteten og kvalitet. Har også vurdert Nimbus 31 C eller Nimbus 310 som da er litt eldre hvis man skal ha i samme prisklasse rundt kr 900.000. Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Amfea Svart 3.August.2008 Del på Facebook Svart 3.August.2008 Hei Tori. Kanskje du får flere svar her inne: Sagaforumet Mener det er samme skrog på 29 som på vår 315, og det er helt topp i sjøen. I dårlig vær har jeg aldri vært tryggere i båt, men Nimbus er jo også kjent for å være gode båter. Vet om i alle fall 2 Saga 29 HT, og en 29 LS på Sagaforumet, de holder alle til på Askøy, og er ofte på sjøen. Prøv en melding der inne du. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
SUN33-Fantine Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Hei Eg har sjølv ein saga 29ls og har kun godord og seie om den. Eg har yanmar 222 og den har fungert feilfritt. So langt har det vert eit problemfritt båthold uten overaskelser. Eg har hatt båten i fire sesonger. No vurderer eg å bytte den i ein som kan holde høgare marsjfart da eg bur innerst i sognefjorden. Ut sognefjorden er det 85n/m og det tar ca 5 timer med sagaen. Sitér dette innlegget Link to post
Schierna Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Tror ikke du skal være redd for Saga de kan lage båter av god kvalitet. Har selv hatt en og har bare godord. Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Har en saga 29 ls 2003 mod med en kamd 43 , har ikke hatt noen problemer så langt. Båten har gode sjøegenskaper . over lengre strekk ligger vi på ca 16-17 knop ved ca 3200 , men vi rusler mest rundt i 6-7 knop og gjerne med autopilot innkoblet. Syntes båten er veldig rettningstabil i alle fartsområder . Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Skamroser norsk båt fra båtmagasinet Motor Boats Monthly. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.