Jump to content

Saga 29 LS - anbefaling eller?

erund

Recommended Posts

Har dere noen ord både fordeler og ulemper vedrørende Saga 29 LS? Jeg har selv en Nimbus 3000 fra 86 årsmodell og vurderer om å bytte til en nyere modell av Saga 29 LS som er en lukket båt, men er litt usikker på om Saga er minst like god som Nimbus eller? Da tenker jeg på bl.a. sjøegenskaper, stabiliteten og kvalitet. Har også vurdert Nimbus 31 C eller Nimbus 310 som da er litt eldre hvis man skal ha i samme prisklasse rundt kr 900.000.

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Hei Tori.

Kanskje du får flere svar her inne: Sagaforumet

Mener det er samme skrog på 29 som på vår 315, og det er helt topp i sjøen.

I dårlig vær har jeg aldri vært tryggere i båt, men Nimbus er jo også kjent for å være gode båter.

Vet om i alle fall 2 Saga 29 HT, og en 29 LS på Sagaforumet, de holder alle til på Askøy, og er ofte på sjøen.

Prøv en melding der inne du.

:seeya:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Hei

Eg har sjølv ein saga 29ls og har kun godord og seie om den. Eg har yanmar 222 og den har fungert feilfritt. So langt har det vert eit problemfritt båthold uten overaskelser. Eg har hatt båten i fire sesonger. No vurderer eg å bytte den i ein som kan holde høgare marsjfart da eg bur innerst i sognefjorden. Ut sognefjorden er det 85n/m og det tar ca 5 timer med sagaen. :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...