Jump to content

Spesielle og sjeldne båter.......observert på sjøen.

nimbuster

Recommended Posts

Denne farkosten tilhører vel kategorien rare og sjeldne båter tror jeg. Jeg tipper den er på maks 18 fot. Farkosten ligger fast i båthavna i Åsgårdstrand.

068.jpg

Dette er den første rib'en jeg har sett med kalesje......nå også med teakinnfelling og pulpit. Eller kanskje det ikke er en rib? Kanskje er det en walkarounder med pontonger? Også dette bildet er fra Åsgårdstrand.

070.jpg

Den første der er ikke 18 fot men nærmere 30. Løftet den på land med krana for noen uker siden. Den veier nærmere 6 tonn. Skroget under vannlinja minner om colin Archer.

Båten tok fyr der den ligger ved "brygga", det er på campingplassen i Skjoldastraumen.Tror den ble vraket etterpå,er noen år siden.

Eieren hadde en lignende båt,noe mindre som han ga vekk,ligger nå i Mølstrevåg.Den heter Stølen

Traff på denne farkosten midtfjords i sommer. Synes den var litt snål :

rar_baat.jpg

Senere så jeg den igjen ved en brygge :

rarbaat2.jpg

Virker kanskje litt topptung, men jeg vet jo ikke hvor mye 'kjeller' den har :wink:

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...