Jump to content

Spesielle og sjeldne båter.......observert på sjøen.

nimbuster

Recommended Posts

Av og til legger jeg merke til helt spesielt fine og sjeldne båter på sjøen eller i havnen....eller rare og sjeldne båter, og tar gjerne bilder av dem.

Tenkte at denne tråden kunne brukes til å legge ut bilder som medlemmene har tatt fra sine observasjoner....

Her kommer mitt første bidrag, tatt på vei ut av gjestehavna på Verdens Ende, Tjøme 18. juli 08:

079.jpg

Redigert av nimbuster (see edit history)

Startet en lignende tråd, men da uten å ha som betingelse at det var bilder vi selv hadde tatt.

Men det er jo en fin ide.....for da blir det jo mer "levende" :yesnod:

Forøvrig var dette en kjempeflott båt som får en trebåtentusiast som meg til å kjenne klumpen i halsen :yesnod:

Det kunne jo vært fint om det også ble informert om hvor båtne ble observert

Redigert av wabra (see edit history)

Denne farkosten tilhører vel kategorien rare og sjeldne båter tror jeg. Jeg tipper den er på maks 18 fot. Farkosten ligger fast i båthavna i Åsgårdstrand.

068.jpg

Dette er den første rib'en jeg har sett med kalesje......nå også med teakinnfelling og pulpit. Eller kanskje det ikke er en rib? Kanskje er det en walkarounder med pontonger? Også dette bildet er fra Åsgårdstrand.

070.jpg

Redigert av nimbuster (see edit history)

Det er stål eller lignende materiale , den ligger som sagt i Tønsberg men mener jeg observerte den ligge i Smøgen i fjor hver gang jeg var det så det er mulig de lå der i månedsvis.

Har hørt rykter om at de har vært hele veien rundt med den men er ikke sikker , om noen seiler melkeruta til karibien så heter det jo jordomseiling for veldig mange , uansett så er det en knallfin båt , tipper den er 45fot +.

Men den størrelsen så er det nok ikke så lett å legge deg til på holmer og berg men hadde det vært meg som eide den så hadde jeg driti i det og tilbringt resten av stilleligge på svai , utrolig vakker

Denne farkosten tilhører vel kategorien rare og sjeldne båter tror jeg. Jeg tipper den er på maks 18 fot. Farkosten ligger fast i båthavna i Åsgårdstrand.

068.jpg

Denne båten er engelskprodusert og heter Buccaneer, dersom jeg ikke husker helt feil. Ble importert av Stavern Marina på syttitallet en gang.

mvh tuffff

Ligger dene på Mjøsa???
Nei, den holder til i Røyksund (fastlands Karmøy) og det ene bildet viser Vestre Bokn med TV senderen i bakgrunnen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...