nimbuster Startet 4.August.2008 Del på Facebook Startet 4.August.2008 (redigert) Av og til legger jeg merke til helt spesielt fine og sjeldne båter på sjøen eller i havnen....eller rare og sjeldne båter, og tar gjerne bilder av dem. Tenkte at denne tråden kunne brukes til å legge ut bilder som medlemmene har tatt fra sine observasjoner.... Her kommer mitt første bidrag, tatt på vei ut av gjestehavna på Verdens Ende, Tjøme 18. juli 08: Redigert 4.August.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 (redigert) Startet en lignende tråd, men da uten å ha som betingelse at det var bilder vi selv hadde tatt. Men det er jo en fin ide.....for da blir det jo mer "levende" Forøvrig var dette en kjempeflott båt som får en trebåtentusiast som meg til å kjenne klumpen i halsen Det kunne jo vært fint om det også ble informert om hvor båtne ble observert Redigert 4.August.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sjarkens venn Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Denne trebåten var også i Båtmagasinet en gang. Tror det var i fjor. Den heter "Ellen" Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Mye flotte millionbåter på havna i Kristiansand i helgen, men denne var min favoritt. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Wasco Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Kjempeflott...jeg blir rørt til tårer Drømmer om å eie noe slikt en dag.....håper jeg vinner i lotto Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nimbuster Svart 4.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2008 (redigert) Denne farkosten tilhører vel kategorien rare og sjeldne båter tror jeg. Jeg tipper den er på maks 18 fot. Farkosten ligger fast i båthavna i Åsgårdstrand. Dette er den første rib'en jeg har sett med kalesje......nå også med teakinnfelling og pulpit. Eller kanskje det ikke er en rib? Kanskje er det en walkarounder med pontonger? Også dette bildet er fra Åsgårdstrand. Redigert 4.August.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 (redigert) Denne som tilhører på samme brygge som jeg ligger på tok jeg bilde av i Sverige , er det noen som vet hvilken båt det er , den er griselekker. Redigert 4.August.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 håller med deg Enzo....den er heftig... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Enzo Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Det er stål eller lignende materiale , den ligger som sagt i Tønsberg men mener jeg observerte den ligge i Smøgen i fjor hver gang jeg var det så det er mulig de lå der i månedsvis. Har hørt rykter om at de har vært hele veien rundt med den men er ikke sikker , om noen seiler melkeruta til karibien så heter det jo jordomseiling for veldig mange , uansett så er det en knallfin båt , tipper den er 45fot +. Men den størrelsen så er det nok ikke så lett å legge deg til på holmer og berg men hadde det vært meg som eide den så hadde jeg driti i det og tilbringt resten av stilleligge på svai , utrolig vakker Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Traff på denne farkosten midtfjords i sommer. Synes den var litt snål : Senere så jeg den igjen ved en brygge : Virker kanskje litt topptung, men jeg vet jo ikke hvor mye 'kjeller' den har Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Wasco Svart 4.August.2008 Del på Facebook Svart 4.August.2008 Dette må vel med trygghet kunne kalles "husbåt" Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
tuffff Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Denne farkosten tilhører vel kategorien rare og sjeldne båter tror jeg. Jeg tipper den er på maks 18 fot. Farkosten ligger fast i båthavna i Åsgårdstrand. Denne båten er engelskprodusert og heter Buccaneer, dersom jeg ikke husker helt feil. Ble importert av Stavern Marina på syttitallet en gang. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Traff på denne farkosten midtfjords i sommer. Synes den var litt snål : Senere så jeg den igjen ved en brygge : Virker kanskje litt topptung, men jeg vet jo ikke hvor mye 'kjeller' den har Ligger dene på Mjøsa??? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 (redigert) Så seiler vi på Mjøsa, i en gammal holk.. Legg ut ifra Toten å kjinne oss på moten.... Redigert 5.August.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
SveinHa Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Ligger dene på Mjøsa???Nei, den holder til i Røyksund (fastlands Karmøy) og det ene bildet viser Vestre Bokn med TV senderen i bakgrunnen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
enter4u Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Det går en svær husbåt på Mjøsa også som tilhører en kranfører fra Kynningsrud. Har dessverre bare sett bilder fra innsiden Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 En kombinasjon av campingvogn og båt, for de som ikke kan bestemme seg for hva som er best. Observert i Biscayabukta nå i sommer. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Wasco Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Eneste problemet blir når han skal parkere campingvogna på Larkollen Camping Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Hafrsfjord Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 (redigert) Traff på denne farkosten midtfjords i sommer. Synes den var litt snål : http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article3671474.ece Flere bilder: http://www.rogalandsavis.no/bilder/article...t=0&serie=0 Redigert 5.August.2008 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 10.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2008 Legger denne opp igjen på toppen... Er det da inge som er flinke til å ta bilder av spesielle båter på sin ferd langs vår langstrakte kyst...som de vil dele med oss andre? Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Denne kosingen æ ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Dette er for meg vakre båter. Denne gamle slitern møtte vi i Hvalerskjærgården. Axel gjør fortsatt nytte for seg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Denne flotte ombygde Maloen liker jeg. Den ligger på Gylte ved Drøbak og tilhører skippern på Oscarsborg II. På slep en gammel ombygd GH som har fått nytt liv i skipperns hender. Gylteskjær og Eilif I. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Plenty møtte vi i Drøbaksundet. En nydelig båt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bert Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Aksel ja en flott gammel sliter :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.