Astor Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 Axel har vel tilhold i innløpet til Halden? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
enter4u Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 nimbuster skrev On 4.8.2008 at 18.23: Denne farkosten tilhører vel kategorien rare og sjeldne båter tror jeg. Jeg tipper den er på maks 18 fot. Farkosten ligger fast i båthavna i Åsgårdstrand. Dette er den første rib'en jeg har sett med kalesje......nå også med teakinnfelling og pulpit. Eller kanskje det ikke er en rib? Kanskje er det en walkarounder med pontonger? Også dette bildet er fra Åsgårdstrand. Den første der er ikke 18 fot men nærmere 30. Løftet den på land med krana for noen uker siden. Den veier nærmere 6 tonn. Skroget under vannlinja minner om colin Archer. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 enter4u skrev On 5.8.2008 at 8.08: Ligger dene på Mjøsa??? Ligner litt på "Kvarten" sin ja. 100% hjemmelaget i såfall Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 (redigert) Vet ikke men Aksel har ligget en del Stokken,Vesterøy. Redigert 27.Oktober.2012 av bert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 bert skrev On 26.10.2012 at 15.01: Denne kosingen æ ? Denne ser veldig morsom ut,men hva er det? Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
mbm Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 nimbuster skrev On 10.8.2008 at 7.59: ... Er det da inge som er flinke til å ta bilder av spesielle båter på sin ferd langs vår langstrakte kyst...som de vil dele med oss andre? Her er ett jeg tok av "snekka" til Abramovich (sp?) da den besøkte Høgsfjorden for noen år tilbake - Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 (redigert) Traff denne "beautien" på fjorden for et år eller tre siden - selv om jeg nå har gått over til plastbåt er det ingenting som er så flott som en velholdt trebåt, Redigert 27.Oktober.2012 av the colonel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
musling430 Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Axel er eid av kystmiljø(underavdeling av Leif grimsrud) som holder til på stokken. Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 denne lå i Haugesund på søndagen etter sildajazzen 2012. syns det var en utrolig kul båt, noen som har mer info om denne? Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
P. K. Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 bert skrev On 26.10.2012 at 15.01: Denne kosingen æ ? Skroget minner mye om Mekling, men jeg er ikke helt sikker... Det ble laget en del spesielle båter på Linges Mekling-skrog i Sverige, bl.a. Brandskär (som også forlenget skroget en fot eller to). Mekling eller ikke er det sikkert noen her som kan be-/avkrefte. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Min forrige båt...... Er ikke mange av den, faktisk den eneste som er akkurat slik. Vågsnes 33. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Litt av et møbel alidal Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Enzo skrev On 4.8.2008 at 18.33: Denne som tilhører på samme brygge som jeg ligger på tok jeg bilde av i Sverige , er det noen som vet hvilken båt det er , den er griselekker. Gammel tråd, denne som vi vel ikke fant navnet på dengang det er vel en Van de Stadt Samoa Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Astor skrev On 26.10.2012 at 18.17: Plenty møtte vi i Drøbaksundet. En nydelig båt. Kom på denne da jeg så navnet. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Treskolars Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Båten tok fyr der den ligger ved "brygga", det er på campingplassen i Skjoldastraumen.Tror den ble vraket etterpå,er noen år siden. Eieren hadde en lignende båt,noe mindre som han ga vekk,ligger nå i Mølstrevåg.Den heter Stølen Erik skrev On 4.8.2008 at 19.53: Traff på denne farkosten midtfjords i sommer. Synes den var litt snål : Senere så jeg den igjen ved en brygge : Virker kanskje litt topptung, men jeg vet jo ikke hvor mye 'kjeller' den har Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 30.April.2016 Link til dette innlegget Svart 30.April.2016 Løfter denne gamle tråden. Må vel sies å være spesiell :-) Hvis man ikke vet om man vil ha motorskjøyte eller seilskjøyte, så er dette løsningen ;-)) Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
frank_berger Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Morsom denna da☺ Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.