Jump to content

Innendørs vinterlagring med full service, indre Oslofjord.

Tudo Bem

Recommended Posts

Hallo. Noen som har tips på relativt rimelig innendørs vinterlagring av en 33 fot motorbåt, m/full pakke vask, polering, bunnsmøring, service (2 stk VP D3) osv. I området indre Oslofjord, eller evt. over Svenskegrensen, tenker det kan spares litt på det. Noen som vet / har gode erfaringer noen plass??

Ofte henger kvalitet og pris sammen - også her :smiley:

Jeg har hatt båten vår på Framnæs Maritime siste 2 årene. Har vært godt fornøyd med det. Prisene deres ligger her. Stoffing, polering etc kommer i tillegg. Skal ha båten der til vinteren også. Kanskje det beste er å ha et godt kundeforhold til et så stort VP verksted. Rett kontaktperson er joachim@framnes-maritime.no

Jeg har hatt båten inne et annet sted i Vestfold også (2 år - 2 ulike båter) uten å være like fornøyd. De var billigere - og mye dårligere :smiley:

Edited by Bitteliten (see edit history)

Jeg har ikke vært i vinteropplag der, men gutta var veldig seriøse og gjorde alt til avtalt pris og tid da jeg måtte en tur på land for et par uker siden, prisen var det heller ingen ting å si noe på. 1240,- +mva for løft opp og ned. Annet stort pluss er at han ligger på Skjerkøya og det ligger i brakkvann så siste 3 nm går i brakk så du får virkelig renset ut saltvannet, inne på båtplassen min sier de det er 1,5m uten salt så jeg føler jeg ferskvannskjører hver gang jeg lander... :)

Såvidt meg bekjent er Wector norges største opplagssenter med snittlengde på nær 40 fot så de vet ihvertfall å handtere store båter! :)

Står flere Nordwest 390 der...

Har gått Stathelle - Sandefjord flere ganger å vil tippe ca 28-30 nm fra ytre skjærgården å inn til Stathelle. En 1,5 timers tur!?

Edited by Ingar (see edit history)

Takker for innspill så langt, kjedelig å begynne å tenke høst allerede, men kan kanskje være lurt å være tidlig ute med å sjekke dette, og ser man ut på været så begynner det å ligne... Skjønner det blir dyrt med innendørslager og "full servicepakke" etter en liten titt på priser. Ikke noen som har erfaringer med Sverige eller??

Wector Yachting er det flere som har erfaring med, selv har jeg hatt en båt i opplag der et par vinter måneder, dog utendørs..... men siden det var snakk om rimelig opplag så faller nok Wector Yacthing bort.. De er langt fra rimelige etter mitt syn.... boolle her på forumet fikk overhalt sin TAMD 41B motor der og han betalte i allefall for full overhalng, men er litt usikker på om han fikk noe særlig mere enn full overmaling i beste fall...

Når det gjelder Sverige så hadde en bekjent av meg en 50 foter med mast lagret innendørs i Hunnebostrand, det kostet vel kun 80.000 SEK for opplaget

Edited by Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832