Jump to content

Zodiac 285 Cadet stjålet i Ålesund i natt

Baso

Recommended Posts

Zodiac'en til småfanten ble stjålet i Ålesund i natt menst vi låg og sov i brosundet :headbang:

Nabobåten såg den ble stjelt klokken 03.00 men turte ikke å gripe inn i frykt for vold etc.

Her er et gammelt bilde av den og legg merke til de stygge limflekkene på begge sider frem i baugen. De er etter noen ringer for feste i vanlige davtier på forrige båten vi hadde. I tillegg har den 3 snappdavit fester på babord side, 2 hvite over fenderlisten og et grått under fenderlisten, 4 små blå fendere ombord og har navnet Moppy 3. Dette navnet er sikkert allerede fjernet. Eller så er den godt i"nnsotet" fra gamle båten vår(2xVP 41A) og det sto en 2007 mod Suzuki 6hk 4 takter også på den.

https://baatplassen.no/bildearkiv/16/16950/gummibaat.jpg

Vi hadde blitt veldig glad om noen kommer over denne og gir oss beskjed :yesnod:

Det værste med hele episoden er at jeg fant ut idag at dette ikke dekkes av forikringen :headbang:

Jeg har alltid trodd at den var å bektrakte som extra utstyr til storebåten men slik er det vist ikke nei. Man må ha egen forsikring på gummibåt og motor og jeg oppfordrer alle som ikke viste dette til å tegne egne forsikringer til gummibåtene sine :yesnod:

Veldig vanskelig å forklare dette til en gråtkvalt lettmatros på 10 år som savner gummibåten sin :nonod:

Du kan ha gummibåten forsikret sammen med båten, men den må stå oppført i teksten. Jeg har hatt det i mange år, og de fører da opp gummibåtttype og modell. Påhengsmotoren fører de opp med type, modell og motornr. På denne måten blir det også rimligere å forsikre den enn å ha en egen forsikring.

Edited by OLPI (see edit history)

Håper noen finner båten din. Vi får holde denne tråden oppe ei stund så flest mulig ser den.

Jeg var jo heldig som fikk min båt igjen som følge av etterlysning på BP.

.

.

bmhe

hva med reiseforsikring da,om du har det. vil ikkje den dekke slikt?

Det ser ut som det ordner seg med forsikringen da de ikke informerte meg om dette da jeg tegnet den. Jeg ga beskjed at jeg skulle ha "max" forsikring og dette med jolla ble rett og slett glemt. De har en slik "pluss forsikring" som dekker dieseldyr, jolle opp til 12 fot, utenbordsmotors osv.

Denne har de glemt å tegne på meg :headbang: Dette skal opp til behandling på mandag og vi har stor tro på at det ordner seg :flag:

Ja det er igrunn helt utrolig :headbang:

Nå er i alle fall både jolla og motoren låst med wire til enhver tid men det er veldig irriterende og kave med denne låsingen hele tiden. Skulle være helt unødvendig :nonod: Men men...

Nå er i alle fall både jolla og motoren låst med wire til enhver tid

Har du fått igjen jolla?

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Sørgelig historie dette her.

Jeg må innrømme at jeg er svært sløv når det gjelder gummibåten.

For det første henger den ofte i et enkelt tau i uthavner.

Dernest er bensintanken ombord.

Og toppen på saken er at dødmannslenka er i posisjonen.

Dermed er det bare å gå ombord i jolla og seile avgårde.

Jeg har nok hatt flaks som ikke har blitt frastjålet gummibåten.

Kjipt at man ikke får ha noe i fred. :headbang:

Vi lå også i Ålesund samme natta som dere, men vi tok av dødmannsknapp og bensinslange, da må man ro skal man ta båten .

Vi har også med wire, men brukte bare denne da vi lå i Bergen. Enig med Roald at det er mye mas å hele tida låse av ting, men det var utrolig kjekt å ha med lett båt. :sailing:

Håper noen finner båten din. Vi får holde denne tråden oppe ei stund så flest mulig ser den.

Jeg var jo heldig som fikk min båt igjen som følge av etterlysning på BP.

Vel, selv ålesund blir for langt unna for meg å finne igjen båt.. hehe.. :D :sailing:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Kjipt at man ikke får ha noe i fred. :headbang:

Vi lå også i Ålesund samme natta som dere, men vi tok av dødmannsknapp og bensinslange, da må man ro skal man ta båten .

Vi har også med wire, men brukte bare denne da vi lå i Bergen. Enig med Roald at det er mye mas å hele tida låse av ting, men det var utrolig kjekt å ha med lett båt. :sailing:

Vi tok også inn dødmannsknapp og bensintanken men "luringene" rodde avgårde. Suzuki 6hk'en har uansett en egen liten tank på motoren så det er bare å ta et lite tau eller noe der dødmannsknappen sitter og kjøre i vei :nonod:

Jeg oppfordrer alle å låse jollenen sine, uannsett hvor de er så gjelder forsikringen i alle fall :yesnod: Vil de ha jolla så tar de den samme hvor godt vi låser den :nonod:

• 3 months later...

Det er igrunn helt utrolig :yesnod:

Vi fikk telefon fra Politiet og de har funnet igjen gummibåten etter 3 mnd. Den er helt i orden men forferdelig grodd og skitten etter 3 mnd. i sjøen :headbang: Det blir nok en stor jobb og få den ren igjen ja!!!

Dette var morro men problemet er at vi nå har 2, siden jeg kjøpte ny i september, og hva skjer forsikringsmessig nå når den gamle har kommet til rette? Får ringe og høre med dem i morra :yesnod:

Hvis du har fått oppgjør fra ditt forsikringsselskap og alt er gjort etter boka så er det vel slik at du har en båt og ditt forsikringsselskap har en båt, også? :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hvor ble den funnet da? Langt fra plassen den ble stjålet?

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.