Baso Startet 5.August.2008 Link til dette innlegget Startet 5.August.2008 Zodiac'en til småfanten ble stjålet i Ålesund i natt menst vi låg og sov i brosundet Nabobåten såg den ble stjelt klokken 03.00 men turte ikke å gripe inn i frykt for vold etc. Her er et gammelt bilde av den og legg merke til de stygge limflekkene på begge sider frem i baugen. De er etter noen ringer for feste i vanlige davtier på forrige båten vi hadde. I tillegg har den 3 snappdavit fester på babord side, 2 hvite over fenderlisten og et grått under fenderlisten, 4 små blå fendere ombord og har navnet Moppy 3. Dette navnet er sikkert allerede fjernet. Eller så er den godt i"nnsotet" fra gamle båten vår(2xVP 41A) og det sto en 2007 mod Suzuki 6hk 4 takter også på den. https://baatplassen.no/bildearkiv/16/16950/gummibaat.jpg Vi hadde blitt veldig glad om noen kommer over denne og gir oss beskjed Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 5.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Her er bildet av gummibåten Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 5.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Et bilde til Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 5.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2008 Det værste med hele episoden er at jeg fant ut idag at dette ikke dekkes av forikringen Jeg har alltid trodd at den var å bektrakte som extra utstyr til storebåten men slik er det vist ikke nei. Man må ha egen forsikring på gummibåt og motor og jeg oppfordrer alle som ikke viste dette til å tegne egne forsikringer til gummibåtene sine Veldig vanskelig å forklare dette til en gråtkvalt lettmatros på 10 år som savner gummibåten sin Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 7.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Er det noen som har vært ute for det samme og fått problemer med forsikringen eller? Syns det var veldig rart at man må ha egen forsikring på gummibåten Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 (redigert) Du kan ha gummibåten forsikret sammen med båten, men den må stå oppført i teksten. Jeg har hatt det i mange år, og de fører da opp gummibåtttype og modell. Påhengsmotoren fører de opp med type, modell og motornr. På denne måten blir det også rimligere å forsikre den enn å ha en egen forsikring. Redigert 7.August.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Håper noen finner båten din. Vi får holde denne tråden oppe ei stund så flest mulig ser den. Jeg var jo heldig som fikk min båt igjen som følge av etterlysning på BP. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Bearded Beast Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 hva med reiseforsikring da,om du har det. vil ikkje den dekke slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 8.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 hva med reiseforsikring da,om du har det. vil ikkje den dekke slikt? Det ser ut som det ordner seg med forsikringen da de ikke informerte meg om dette da jeg tegnet den. Jeg ga beskjed at jeg skulle ha "max" forsikring og dette med jolla ble rett og slett glemt. De har en slik "pluss forsikring" som dekker dieseldyr, jolle opp til 12 fot, utenbordsmotors osv. Denne har de glemt å tegne på meg Dette skal opp til behandling på mandag og vi har stor tro på at det ordner seg Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 det var bra du fikk fikset det med forsikringen :) er helt utrolig at de har stjelt jolla, mens det er folk i moderskipet, vanskelig å skjønne at folk finner på sånt... Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 9.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 Ja det er igrunn helt utrolig Nå er i alle fall både jolla og motoren låst med wire til enhver tid men det er veldig irriterende og kave med denne låsingen hele tiden. Skulle være helt unødvendig Men men... Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 9.August.2008 Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 Nå er i alle fall både jolla og motoren låst med wire til enhver tid Har du fått igjen jolla? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
roaldbj Svart 9.August.2008 Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 Sørgelig historie dette her. Jeg må innrømme at jeg er svært sløv når det gjelder gummibåten. For det første henger den ofte i et enkelt tau i uthavner. Dernest er bensintanken ombord. Og toppen på saken er at dødmannslenka er i posisjonen. Dermed er det bare å gå ombord i jolla og seile avgårde. Jeg har nok hatt flaks som ikke har blitt frastjålet gummibåten. Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 10.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Nei vi har ikke fått igjen jolla men kjøpt oss en ny Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Kjipt at man ikke får ha noe i fred. Vi lå også i Ålesund samme natta som dere, men vi tok av dødmannsknapp og bensinslange, da må man ro skal man ta båten . Vi har også med wire, men brukte bare denne da vi lå i Bergen. Enig med Roald at det er mye mas å hele tida låse av ting, men det var utrolig kjekt å ha med lett båt. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Håper noen finner båten din. Vi får holde denne tråden oppe ei stund så flest mulig ser den. Jeg var jo heldig som fikk min båt igjen som følge av etterlysning på BP. Vel, selv ålesund blir for langt unna for meg å finne igjen båt.. hehe.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Baso Svart 14.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Kjipt at man ikke får ha noe i fred. Vi lå også i Ålesund samme natta som dere, men vi tok av dødmannsknapp og bensinslange, da må man ro skal man ta båten . Vi har også med wire, men brukte bare denne da vi lå i Bergen. Enig med Roald at det er mye mas å hele tida låse av ting, men det var utrolig kjekt å ha med lett båt. Vi tok også inn dødmannsknapp og bensintanken men "luringene" rodde avgårde. Suzuki 6hk'en har uansett en egen liten tank på motoren så det er bare å ta et lite tau eller noe der dødmannsknappen sitter og kjøre i vei Jeg oppfordrer alle å låse jollenen sine, uannsett hvor de er så gjelder forsikringen i alle fall Vil de ha jolla så tar de den samme hvor godt vi låser den Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 19.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 Det er igrunn helt utrolig Vi fikk telefon fra Politiet og de har funnet igjen gummibåten etter 3 mnd. Den er helt i orden men forferdelig grodd og skitten etter 3 mnd. i sjøen Det blir nok en stor jobb og få den ren igjen ja!!! Dette var morro men problemet er at vi nå har 2, siden jeg kjøpte ny i september, og hva skjer forsikringsmessig nå når den gamle har kommet til rette? Får ringe og høre med dem i morra Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 Hvis du har fått oppgjør fra ditt forsikringsselskap og alt er gjort etter boka så er det vel slik at du har en båt og ditt forsikringsselskap har en båt, også? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Baso Svart 20.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Ja det er nok slik det blir Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Hvor ble den funnet da? Langt fra plassen den ble stjålet? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Baso Svart 20.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Den ble funnet ved Roklubben i Nørvasundet men det er usikkert hvor lenge den har ligget der da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.