Treværk Startet 5.August.2008 Del på Facebook Startet 5.August.2008 Hei! Nytt medl på baatplassen.no kaller! Har handlet ett fantastisk smykke av en åpen trebåt. Forrige eier, som nå kjører rundt i en Volvo 760, mente båten har navnet Skorgenes Tresfjord 21. Jeg har lett på nettet etter samme båt, men uten hell. Hvordan kan jeg finne ut om dette stemmer? Er " historikk-freak ". Takk for ett fantastisk bra forum. Mvh Jørn Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 5.August.2008 Del på Facebook Svart 5.August.2008 Hei og velkommen. Kan desverre ikke hjelpe deg. Men, tror ikke det er Tressfjord sin. Er for bein i stevnen til det. Hvis du ta utgangspunk i Dorry så er denne noe rundere. Er nok mange her som kan hjelpe med den beine baugen. Mvh Johnny Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 Flott snekke du har , eg mente det er tresfjord. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Schierna Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 Ja ser virkelig ut til å være en Tresfjord Sitér dette innlegget Link to post
Treværk Svart 6.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2008 Takker for gode svar. 2 av 3 mener det er Tresfjord....det lover jo godt Sitér dette innlegget Link to post
Brukern Svart 6.August.2008 Del på Facebook Svart 6.August.2008 Er nok enig med Skippy der med stevnen men er ikkje heilt sikker men eg trur at det er ein Kjøpstad båt for dei var litt kvassere i baugen. Men at den er bygd i Tresfjorden er det inngen tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 7.August.2008 Del på Facebook Svart 7.August.2008 Jeg er ganske så sikkert på at dette er en original Skorgenesbåt, ja. Den tykke stevnen og denne ekstra-forsterkning / -kanten foran på fordekket er typisk. Dette: er en 100% original Jens K. Skorgenes fra Tresfjord 1964 - og se likheten med den rette stevnen... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Los Endos Svart 7.August.2008 Del på Facebook Svart 7.August.2008 Kan ikke hjelpe deg med hvilket merke, men jeg vil bare få skyte inn at det der var virkelig en vakker og elegant trebåt! Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Link to post
Treværk Svart 7.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2008 Takker og bukker Walter....flott bilde. Har du flere? Los Endos! Tusen takk.....ros varmer ",) Brukern!...hvordan kan man se att denne er bygd i Tresfjord? Jeg ser jo att mange trebåter ser forskjellige ut, men att den er fra Tresfjord...hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 7.August.2008 Del på Facebook Svart 7.August.2008 Dette er samme båten fra 1964, sett forfra. Her er en nyere 27-foter... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Treværk Svart 7.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2008 Walter! Fine båter. Du frister med påbygg her Har du noen bilder av sitteløsninger i disse båtene? Evnt av åpne båter... Takker for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 7.August.2008 Del på Facebook Svart 7.August.2008 (redigert) Hvis ikke det er en Ulset båt da ? de bygget noe kraftigere enn skorgenes -- så vidt jeg har erfeart Tviler overhode ikke på Walter sine kunnskaper - Ulset bygget en 26 foter som er kliss lik 27 foteren "TORE" Fantastisk flotte båter. Redigert 7.August.2008 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 Den store (26' eller 27') kan godt være en Ulset, Nils1 - for alt jeg vet - jeg har bare lastet ned dette bilde fra finn.no og det sto det Skorgenes. Har ikke kjenskap til denne annet enn det som sto i annonsen - og du vet jo hvor lemfeldig folk er med sannheten når de skal selge.... - båtene "vokser" gjerne med 1 ell. 2 fot når de skal selges. Og angående opprinnelsen kan det jo være at selgeren selv var i tvil eller har fått feil informasjon av forrige eier? Men den lille sjarken ER en Tresfjord, garantert (!?!) for en av bryggenaboene mine (har flyttet båten nå) hadde akkurat en slik en. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Jørgen Stordal Svart 25.Mai.2013 Del på Facebook Svart 25.Mai.2013 Er det noen som vet hvilken type dette er? Brødrene Løvik Tresfjord står det inni. 21 fot https://baatplassen.no/bildearkiv/51/51064/p5239034.jpg Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 25.Mai.2013 Del på Facebook Svart 25.Mai.2013 Er det noen som vet hvilken type dette er? Brødrene Løvik Tresfjord står det inni. 21 fot Den har vel ikke nødvendigvis noe annet navn en Brødrene Løvik 21'. Brødrene Løvik var en av båtbyggeriene i Tresfjord, og den gangen ble båtene bygget etter bestilling, og det var sjelden noe serieproduksjon av en bestemt type (bortsett fra notbåter til fiskeriene, som senere ble ombygget til fritidsbåter). De enkelte båtbyggeriene hadde sine sett med maler som ga skrogformen, og så hadde de ofte sine egne måter å forme for- og akterstevn som ga litt særpreg uavhengig av båtstørrelsen. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.