Hamish Startet 7.August.2008 Link til dette innlegget Startet 7.August.2008 Er det noen som har erfaringer med denne motoren. Jeg fant nettsiden til Marine Diesel i Sverige på nettet og motoren ser ut til å være i tråd med mine ønsker. Høyest mulig dreimoment på lavest mulig turtall. Brukerfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord24 Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Det er flere som har laget marine motor av GM sin 6.5L motor. Søk på 'Peninsular' så finner du mye om en tilsvarende motor. Det som er fint er vel at den er kort og passer rett på der det har stått en bensin V8. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Jeg har en slik en i min Sea Ray, har fungert utmerket de få timene jeg har brukt den, kun gått 40 timer. Min er en Hammerhead. Vær obs nå du eventuelt skal montere den for 1 ledning i mercruisers multikontakt som er til trimindikator er benyttet til glødelampe i steden på denne motoren. Tok meg mye tid å finne ut det. Det jeg likte best var at den passet rett inn nesten uten noe som helst ombygning etc. 100% erstatning for 7.4L bensin. Eneste som måtte til var returslange for diselen tilbake til tanken og litt feitere ledning til starteren. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Jon-Kåre Svart 8.August.2008 Link til dette innlegget Svart 8.August.2008 Dette er min nabos erfaring med hammerhead. Hvordan saken går vet jeg ikke men båten står iallefall på land og motoren i garasjen. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.