Jump to content

ICC Certificate


Tenerife

Recommended Posts

Hei,

Jeg er en normann som bor På Tenerife, Spania. Jeg tok for noen år siden ett RYA Powerboat, Level 2 sertifikat her nede. Jeg behøver nå ett ICC certificate, for å føre båt her nede. For engelske statsborgere er det enkelt å sende in RYA Powerboat sertifikated og de får automatisk tilsent ICC (International Certificate of Competence). Jeg sente in kopi av mitt sertifikat til RYA, og ble informert at de ikke kan utstede ICC om jeg ikke har Engelsk pass, eller har fast bosted i England, de foreslo att jeg tar kontakt med mitt hjemland. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få dette gjort i Norden, kan jeg med mitt RYA sertifikat som underlag ansøke om ett internationalt sertifikat i Norden?

 

:smiley:

Redigert av Tenerife (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det eneste internasjonale fritidsbåtsertifikatet som finnes i Norge er D5LA, men Norge har vel faktisk ikke gitt sin tilslutning til den internasjonale avtalen som definerer ICC. Det har visst blitt diskutert i løpet av diskusjonen om obligatorisk båtførerbevis. En liten hake med ICC er at det hører med en praktisk utsjekk, og for Norges del er vi tilbake i D5L/D5LA igjen.

 

Det enkleste er at du forhører deg med spanske myndigheter siden du bor på Tenerife. Det kan til og med hende at de godtar et RYA-sertifikat for å skrive ut et ICC.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...