Jump to content

En liten etterlysning...

glad

Recommended Posts

Hei,

Kan noen hjelpe meg?

Jeg leter etter to ting, som jeg ikke kan finne noen steder:

*Det ene er en skrue. Den skal ha en gjengdiameter på 10 mm, og selvfølgelig være av syrefast stål. Problemet er at denne skruen må være en umbraco (eller innvendig sekskant om du vil).

Lengden må være på minst 2.5 cm.

Den bør se omtrent soånn her ut:

http://www.clasohlson.no/images/products/N.../111133_Xw3.jpg

(De har den kun i M8, ikke M10).

*Det andre jeg leter etter (og ikke spør hvorfor:-) er en fotpumpe som er tilsvarende Whale Gusher Galley, MEN som ikke er dobbeltvirkende. En som kun pumper når man tråkker ned.

Er takknemmelig for ethvert svar!

Lykke til videre med vårpussen...

hilsen

-Marius

Et godt assortert jernvarelager eller maskinforretning burde ha denne skruen. I Tønsberg har vi en butikk som heter Tønsberg Maskinforretning, de har det meste. Husker dessuten at det finnes en butikk i Oslo, i nærheten av Ryen, som hadde det meste hva skruer angår. Om denne ligger der forsatt, eller hva den heter, vet jeg ikke.

Du kan dessuten forsøke Kristiansand Skruefabrikk : http://www.ksmv.no

mvh

M.

Marna

Det andre jeg leter etter (og ikke spør hvorfor:-) er en fotpumpe som er tilsvarende Whale Gusher Galley, MEN som ikke er dobbeltvirkende. En som kun pumper når man tråkker ned.

Kjenner ikke denne pumpa, men i slike tilfeller kan det godt tenkes at en dobbeltvirkende lett kan modifiseres at den bare virker den ene veien. Noen som vet?

Et godt assortert jernvarelager eller maskinforretning burde ha denne skruen. Du kan dessuten forsøke Kristiansand Skruefabrikk : http://www.ksmv.no

mvh

M.

Ser ut til å være en ganske så normal standardskrue det der. 10 x 25 Unbraco. Tror ikke den skal være vanskelig å finne.

Kristiansand Skruefabrikk er nok et lite bomskudd.  :nonod:De lagde riktignok skruer i sin tid. I 1918 f.eks. pluss noen år til kanskje. Men det var ikke skruer du og jeg bruker i båten, ei heller hjemme. Men derimot var det transportskruer for løsmasse. Svære saker altså sammenlignet med en 10 mm Unbracoskrue. :smiley:

KAT

Hei.

Det Thingstad AS i Stålfjære 17 i Oslo ikke har av skruer,

er det ingen som har.

Bilde

Lars H.

(nettopp hjemkommet etter sjøsetting av Trudelutt!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Takk for tipset, glemte kanskje å si at jeg bor i oslo...

Du husker vel ikke såpass at du kunne gi meg en liten ledetråd i jakten etter den mulige butikken på Ryen?

-marius

Dessverre, søkte på nettet etter skruebutikker, men fant intet som passet. Håpet noen andre her kanskje husket navnet.

mvh

M.

Marna

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...