glad Startet 10.April.2004 Del på Facebook Startet 10.April.2004 Hei, Kan noen hjelpe meg? Jeg leter etter to ting, som jeg ikke kan finne noen steder: *Det ene er en skrue. Den skal ha en gjengdiameter på 10 mm, og selvfølgelig være av syrefast stål. Problemet er at denne skruen må være en umbraco (eller innvendig sekskant om du vil). Lengden må være på minst 2.5 cm. Den bør se omtrent soånn her ut: http://www.clasohlson.no/images/products/N.../111133_Xw3.jpg (De har den kun i M8, ikke M10). *Det andre jeg leter etter (og ikke spør hvorfor:-) er en fotpumpe som er tilsvarende Whale Gusher Galley, MEN som ikke er dobbeltvirkende. En som kun pumper når man tråkker ned. Er takknemmelig for ethvert svar! Lykke til videre med vårpussen... hilsen -Marius Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Et godt assortert jernvarelager eller maskinforretning burde ha denne skruen. I Tønsberg har vi en butikk som heter Tønsberg Maskinforretning, de har det meste. Husker dessuten at det finnes en butikk i Oslo, i nærheten av Ryen, som hadde det meste hva skruer angår. Om denne ligger der forsatt, eller hva den heter, vet jeg ikke. Du kan dessuten forsøke Kristiansand Skruefabrikk : http://www.ksmv.no mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
glad Svart 10.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2004 Takk for tipset, glemte kanskje å si at jeg bor i oslo... Du husker vel ikke såpass at du kunne gi meg en liten ledetråd i jakten etter den mulige butikken på Ryen? -marius Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Det andre jeg leter etter (og ikke spør hvorfor:-) er en fotpumpe som er tilsvarende Whale Gusher Galley, MEN som ikke er dobbeltvirkende. En som kun pumper når man tråkker ned.Kjenner ikke denne pumpa, men i slike tilfeller kan det godt tenkes at en dobbeltvirkende lett kan modifiseres at den bare virker den ene veien. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
glad Svart 10.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2004 Har prøvd, men det viste seg og ikke være så lett. Jeg trenger en pumpe som kan drives med beina og som skaper&tåler en del trykk (derfor er ikke den dobbeltvirkende pumpen aktuell). Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Et godt assortert jernvarelager eller maskinforretning burde ha denne skruen. Du kan dessuten forsøke Kristiansand Skruefabrikk : http://www.ksmv.no mvh M. Ser ut til å være en ganske så normal standardskrue det der. 10 x 25 Unbraco. Tror ikke den skal være vanskelig å finne. Kristiansand Skruefabrikk er nok et lite bomskudd. :nonod:De lagde riktignok skruer i sin tid. I 1918 f.eks. pluss noen år til kanskje. Men det var ikke skruer du og jeg bruker i båten, ei heller hjemme. Men derimot var det transportskruer for løsmasse. Svære saker altså sammenlignet med en 10 mm Unbracoskrue. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Kanskje Tingstad oppi stalfjæra har dem ligger vel på kalbakken mener jeg Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Hei. Det Thingstad AS i Stålfjære 17 i Oslo ikke har av skruer, er det ingen som har. Lars H. (nettopp hjemkommet etter sjøsetting av Trudelutt!) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mr_J@n Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Hei. Det Thingstad AS i Stålfjære 17 i Oslo ikke har av skruer, er det ingen som har. Lars H. (nettopp hjemkommet etter sjøsetting av Trudelutt!) Dem har dårlig med tommer gjenger, men det meste av mm gjenger Sitér dette innlegget Link to post
glad Svart 10.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2004 Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Kan denne pumpen være noe ?? http://www.tra-mar.no/Produkter/VVS/Man__P...an__pumper.html Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
glad Svart 10.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2004 Ganske mange pumper på den websiden Hvis det var denne: ..du tenkte på, så har jeg allerede prøvd den. Den skaper ikke nok trykk, og det som skjer når du tråkker på den, er at membranen "blåses" opp. Flere forslag tas gjerne imot! Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 11.April.2004 Del på Facebook Svart 11.April.2004 Her en en skrue som skulle passe, men du må kjöpe minst 10 stk http://www.mcmaster.com/param/asp/psearch....6=40049;101=102 KL Sitér dette innlegget Link to post
glad Svart 11.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2004 10 stk går helt fint.. forrige gang jeg fant en som passet måtte j kjøpe 100 :-) Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 11.April.2004 Del på Facebook Svart 11.April.2004 10 stk går helt fint.. forrige gang jeg fant en som passet måtte j kjøpe 100 :-)Skulle ikke være nødvendig å gå over bekken etter vann.T.O. Slettebøe AS har garantert det du trenger. Og de selger skruer i løsvekt. [ftp]http://www.sletteboe.no [/ftp] Men du finner helt sikkert skruen i ditt nærområde. Skulle tru at enhver rennomert jernvarehandel har den på lager. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 11.April.2004 Del på Facebook Svart 11.April.2004 Takk for tipset, glemte kanskje å si at jeg bor i oslo... Du husker vel ikke såpass at du kunne gi meg en liten ledetråd i jakten etter den mulige butikken på Ryen? -marius Dessverre, søkte på nettet etter skruebutikker, men fant intet som passet. Håpet noen andre her kanskje husket navnet. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
glad Svart 12.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2004 takker for tipsene.. skal nok greie å finne den skruen nå... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.