Mazda6 Startet 10.April.2004 Del på Facebook Startet 10.April.2004 Hei! På min 15 fot Terhi 430 S er det en del riper, noen dype og litt store på skroget. Flesteparten av disse fulgte med da jeg kjøpte båten ifjor sommer. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre med disse ripene, slik at de ikke blir synlige lenger? Finnes det noe jeg kan bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Kirkhorn Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Jeg skal bruke Jotun gelcoat sparkel på mine riper, men dette får jeg ikke gjort før det er min. 15 grader i luften. Sliper over med vannslipepapir 400 og 600, før rubbing etc.... Denne sparkelen brukes kun over vannlinje. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Jeg ville også brukt noe gelcoat sparkel av ett eller annet slag. Deretter må du pusse det helt jevnt og så lakke/ male over igjen. Enten hele båten eller bare stedene hvor du har lagt på gelcoat sparkel riper. Lykke til! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
eysteind Svart 10.April.2004 Del på Facebook Svart 10.April.2004 Jeg ville også brukt noe gelcoat sparkel av ett eller annet slag. Deretter må du pusse det helt jevnt og så lakke/ male over igjen. Enten hele båten eller bare stedene hvor du har lagt på gelcoat sparkel riper. Lykke til! du trenger ikke å male over dersom du finner riktig fargenummer på gelgoaten. Puss først med 400papir dereetter oppover til 1200. Så rubbe og polere. Da skal ripene vere borte. Har ikke gjort det selv enda, men når veret blir varmere forsvinner de få ripene på sollux`n, tenker eg.... Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 11.April.2004 Del på Facebook Svart 11.April.2004 Over vannlinjen bruker du Gelcoat, og under vannlinjen brukder du Epoxy Sparkel. Vil anbefale: Jotun Gelcoat Sparkel. Hempel Epoxy Filler. Etter du har sparklet området, pusser du med fint sandpapir. Skal ikke være nødvendig med lakkering, hvis du bruker samme farge som i dette tilfellet er hvit? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.April.2004 Del på Facebook Svart 11.April.2004 Denne båten er vel av ABS, og da er det eneste du kan bruke en spes. ABS "sparkel" som fåes i forskjellige farger. http://www.terhi.fi/static_2003/swe/huolto_fix0.php Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 11.April.2004 Del på Facebook Svart 11.April.2004 Oi det tenkte jeg ikke på Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 12.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2004 Denne båten er vel av ABS, og da er det eneste du kan bruke en spes. ABS "sparkel" som fåes i forskjellige farger. http://www.terhi.fi/static_2003/swe/huolto_fix0.php Fortsatt glassfiber Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 17.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2004 Men hva med mindre riper som ikke er så dype? Skal jeg prøve å finne noe maling eller no som er så lik som mulig av farge? Masse/gelcoat blir for hard kost da, eller skal jeg forsøke med dette ? Men når man pusser med sandpapir som blir nevnt over her, da lages det ikke nye riper? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.April.2004 Del på Facebook Svart 17.April.2004 Hej ! her er en ganske intressant beskrivning om friborden börjer o bli lit matta! http://www.scampiforbundet.se/tips/blanka_...nka_fribord.htm för övrigt mye intressant på Scampi siden http://www.scampiforbundet.se/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mazda6 Svart 18.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2004 Opp med deg Sitér dette innlegget Link to post
ask485 Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Jeg har sparklet med jotun gelcoatsparkel i dag, brukte en arbeidslampe på litt avstand får å få mer enn de +15°c det står Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.