A Vida Boa Startet 9.August.2008 Del på Facebook Startet 9.August.2008 Hei Jeg har koblet en Holux 1000 bluetooth gps mot pc, dette funker fint i SOB: problemet er at jeg ikke klarer å lese inn detalj kart frå SD brikken, som jeg setter inn i PC- Er det noen som har hatt lignende problem, evt. bruker annen software? har forøvrig Windows Vista Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 9.August.2008 Del på Facebook Svart 9.August.2008 Jeg har samme problemet. Har den orange kortleseren fra C-Map. Det funker hverken mot SOB eller mot C-Map Planner. Hadde tidligere en annen plotter med C-Map MegaWide kart på C-Card og denne brikken funket funket i begge programmene. Har ikke rukket å feilsøke/finne ut av hvorfor SD brikken ikke kan leses, men det kan være minst to årsaker. SD brikken min har større område enn den C-Card brikken. (Begge er MegaWide) C-Card brikken var beregnet til en annen plotterfabrikant. Får sjekke med Pronav og høre hva årsaken kan være. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
SveinHa Svart 9.August.2008 Del på Facebook Svart 9.August.2008 Hei og velkommen til Båtplassen Jeg har aldri brukt C-MAP på SD så jeg kjenner ikke teknikken bak det mht. lisensiering men SOB benytter seg av alle lovlig installerte kart på PCen. Du kan jo sjekke med brukerforumet hos SOB/DigiBoat. Trykk på spørsmålstegnet i SOB så skal der vises om/hvilke kartpakker/lisenser som er installert på PCen din. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
nilsht Svart 9.August.2008 Del på Facebook Svart 9.August.2008 (redigert) Uten at det vel hjelper dere noe, kan jeg ihvertfall bekrefte at C-MAP's orange kortleser og kart på C-card fungerer utmerket mot SOB Husk at SOB har egen driver for denne kortleseren (lastes ned fra websidene) Redigert 9.August.2008 av nilsht (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.August.2008 Del på Facebook Svart 9.August.2008 Sakset fra DigiBoat: *** NOTE (Jan 2008) ***RE: latest model USBMM Card Readers C-Map has recently released a new version of its USBMM Card Reader (USB2), which at present is only fully compatible with PC Planner. This reader is identified as it has "Jeppesen" included in its logo. We have interim support available for this reader via a patch which you must download and manual install. Further Information Apart from allowing chart cartridge access with the new USB2 MMR Card Reader in SOB, chart access will be significantly quicker resulting in faster chart refreshing - panning/zooming etc. At this stage, UserCards are not supported with this patch. UserCard support will be included in the next SOB version. Directions: Download patch here: www.digiboat.biz/USB2MM_cmWin32.zip and save to a folder you can locate again (eg: Desktop or My Documents) Make sure SOB is not running. Rename the existing cmWin32.dll in the SOBvMAX folder (suggest name like "cmwin32.dll.old"). Unzip the new downloaded file into SOBvMAX. This download will replace the original file. Restart SOB Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.