Victora III Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Voff , det er båter i prisklasse fra 1,6-2mill På Zodiac`er kan det også være hundrelapper å hente.. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Gjør priskupp på nye båter Når prisen på nye båter går ned, vil det naturligvis dra med seg bruktbåtmarkedet. Med andre ord blir det større rom for prutningsmonn, både på nye og brukte båter. Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Det er vel gamle snekker fra 70 og 80 tallet som går mest ned i pris? Vurderer et båtkjøp av noe alla polar 770, joda 7500 eller scand 25 utover høsten eller til og med til våren så følger ganske godt med der. Mitt inntrykk er at de fremdeles er ganske kraftig overpriset. Det ligger en polar fra 84 til 290000 kr med en helt grei motor. Det blir for dyrt for noe som er godt over 20 år gammelt. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Det gikk en ScandClassic for 155' heromdagen. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
10ta9c Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Nord West 900 fly, priset rett under 800000 i vår ,er nå nede i 600000. Men det ser fremdeles ikke ut til at de blir solgt. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Flaksvann Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Jeg vil tra at når man er i en kjøp situasjon, er det nok lurt å følger med på prisene nå, for så å kunne gjøre en god handel om kanskje noen uker.... det er vel mulig å gjøre et kupp på høsten, når folk har lyst å bytte båt, eller bare kvitte seg med båten og slippe kostnader med vinter konservering og opplag (evnt. rente utgifter). Sitér dette innlegget Link to post
McEwan Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Løfter denne litt jeg....interessant tema Jeg sitter på gjerdet og følger litt med på seilbåter rundt 300 000, og kan ikke si jeg registrerer den store panikken enda. Spesielt har jeg sett på eldre båter med ny motor og annet oppgradert utstyr som har gått for ikke langt unna prisantydning, ca 5%. Funderer litt når tilsvarende båter så legges ut for høyere pris med original motor og eldre utstyr. Jeg skjønner ikke helt logikken der, da de båtene potensielt før eller senere blir veldig mye dyrere? (skifte av motor, utstyr ol) Skulle jeg kjøpt en eldre båt med original motor så ville jeg vel lagt inn margin for et eventuelt skifte. Eller er det ikke et tema? Det er ihvertfall noen optimister igjen enda Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.