hifo Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Beklager, - uttrykket over var ikke myntet på deg, Hifo, men på VG.Jo, jeg leser VG også, men antagelig med en annen tilnærming enn deg. hvis ikke vg hadde hatt en viss pålitlighet , ville de gå dukken som avis fort. alt vg skriver er sikkert ikke riktig , men at mesteparten av det er korrekt . men kommer selvsagt ann på kildene også , men at vg lyver det kan dere da ikke mene. sette ting på spissen er vel en del av journalistens hverdag... grunnen til at jeg gidder kverulere her nå ,er fordi endel syntes å forsvare pengebruken den gang. at man kan kalle det historie ? javel . men det gjør ikke det faktum at mange hardt inntjente penger, ble drukket opp på slike kalas. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 ....., men at vg lyver det kan dere da ikke mene. Selvfølgelig gjør de ikke det, men at de har en noe fleksibel holdning til sannheten, pynter littt her og der, ser noe som ikke alle andre ser osv, ja det tror jeg nok! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 saken for meg er ikke at jeg går god for det vg har gjenngitt fra boken . men at folk (fåtall heldigvis ) blåser av tilstandene som var for leeeenge leeeenge siden . ja hele 3 år :-) missliker slik ukultur og sløsing av surt opparbeidede midler noe forjæ.... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
bliss X Svart 12.August.2008 Link til dette innlegget Svart 12.August.2008 Vet du at det har vært en slik ukultur som beskrives da? Jeg vet det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 nei det vet ikke jeg. men bestrider redningsselskapet disse regningene da? tror du de bare koker suppe på en pappspiker? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SRA Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 hvis ikke vg hadde hatt en viss pålitlighet , ville de gå dukken som avis fort. alt vg skriver er sikkert ikke riktig , men at mesteparten av det er korrekt . men kommer selvsagt ann på kildene også , Tror ikke de lyger men setter ting på spissen og gjerne lager en nyhet ut av noe som egentlik ikke er en nyhet en nyet som ikke er løgn men ikke nyhet er denne: Martha Luise er ikke gravid, men i en periode på ni måneder før sin siste fødsel var hun det. Kilder, det er avisens ansvar at det de legger ut er riktig, de kan ikke gjemme seg bak og si at kilden sa dette - ref liksaken i england Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Da koker alt ned til at media nok en gang har skylda for stormen i vannglasset, longdrinken eller hva det nå var, og at alt er som før i Redningsselskapet som har spist noen toppledere og ryddet i noe som ikke var noe å rydde i, og i alle fall ikke mer enn en vanlig vårrengjøring...... hurra. .. Tre år er så mye lenger enn manns minne og hvorfor skulle det i helv... komme en bok som minner oss om noe vi var så godt i gang med å glemme? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 kansje det har preventiv virkning. ( stav det riktig for meg noen ) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Frivakten Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 (redigert) K-A-N-S-K-J-E Redigert 13.August.2008 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
TideRace Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 (redigert) kansje det har preventiv virkning. ( stav det riktig for meg noen ) Hvordan du velger å skrive er underordnet, Hifo. Ingen av oss er perfekte Redigert 13.August.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Bestrider ikke at det har vært en ukultur ang pengebruk osv i NSSR. Men trodde at så sent som i 05 at den da var tatt hånd om... link til leder i Nordlys: http://www.nordlys.no/debatt/leder/article3717666.ece Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
hifo Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 kansje det har preventiv virkning. ( stav det riktig for meg noen ) ops. det var egentlig preventiv jeg mente :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
p-kaill Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Den driften som foregår i Redningsselskapet i dag har min hele og fulle tillit. Jeg har stor respekt for det arbeidet de utfører på havet og det opplysnings- og holdningsskapende arbeidet de utfører på land. Men her er det noen som prøver å rive ned den fornyede tillit selskapet har fått, med å "gulpe" opp gammel dritt og hva nå enn hensikten skulle være eller for den saks skyld hvilken agenda som ligger bak er helt uforstående. Vi har mer bruk for det arbeid som Redningsselskapet utfører enn en gjeng med journalister som ønsker å skape splid og hersk. Vi som båtfolk må stå sammen å støtte Redningsselskapet slik at vi trygger vår tilværelse på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.August.2008 Link til dette innlegget Svart 13.August.2008 Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 (redigert) :yesnod: Kunne de bare vært litt mer beskjedne med klistremerkene sine.... Redigert 14.August.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
2nd Trikker'n Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Jeg tror det er litt sånn strutsehode tankegang å tro at:"Nå er alt så mye bedre". Men hva så om det ikke er blitt så mye bedre? Tenk litt på hva selskapet gjør og har gjort for båtfolket, og kanskje det går an å se litt mellom fingrene på utskeielser hos ledelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 (redigert) For de som gidder å se litt nøyere på hvor inntektene til NSSR virkelig kommer fra så anbefaler jeg en titt på årsrapporten for 2007 som du finner her; http://www.nssr.no/page?id=35 På side 19 i denne rapporten så står de forskjellige inntektspostene med beløp og som andel i % av totalen. Hva man skal de facto oppnå ved å flytte administrasjonen til f.eks Smøla (intet galt sagt om Smøla) vet jeg ikke med mindre man mener at det er billigere lokaler tilgjengelig der, billigere (og bedre?) kvalifisert arbeidskraft, lettere kontakt med inntektskildene, det politiske miljø, lettere/billigere å drive lobbyvirksomhet, billigere/bedre transport/kommunikasjon eller hva vet jeg, eller rettere sagt det vet jeg ikke, men jeg tror det ikke! Og personlig unner jeg både ledelsen og de øvrige ansatte både et julebord, en sommerfest og sågar en øl til maten! Redigert 14.August.2008 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ivar Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Men her er det noen som prøver å rive ned den fornyede tillit selskapet har fått, med å "gulpe" opp gammel dritt og hva nå enn hensikten skulle være eller for den saks skyld hvilken agenda som ligger bak er helt uforstående. Vi har mer bruk for det arbeid som Redningsselskapet utfører enn en gjeng med journalister som ønsker å skape splid og hersk. Fra lederen jeg linket til lenger opp: LARS SIGURD Sunnanås bok om Redningsselskapet er fremfor alt et iherdig forsvarsskrift for tidligere generalsekretær Monica Kristensen Solås. Det gjenstår å se om det er tilstrekkelig til å gjenopprette hennes ære. DET ER grunn til å anta at Kristensen Solås er Sunnanås hovedkilde i framstillingen. Hun kommer da også usedvanlig godt fra det i boken. Blant annet blir hennes famøse jakt på de ansattes e-poster rettferdiggjort. Selv sier Kristensen Solås at hun har fått anledning til å «rette og utfylle» deler av innholdet i Sunnanås bok. For leserne er dette en nyttig opplysning. Har de øvrige omtalte fått den samme muligheten? BOKEN ER MED andre ord ett partsinnlegg, en omkamp om sannheten i det ormebolet Redningsselskapet var under hennes ledelse. Det er like greit, Solås Kristensens forsvarere sto ikke i kø i tiden før hun ble tvunget til å fratre som generalsekretær. Alle saker har minst to sider, og nå har også Solås Kristensen fått fortalt sin versjon. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
p-kaill Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Klarer ikke å la være må bare si det : Jeg tror at den tidligere generalsekretæren var kun en ildspåsetter, men at det var mektigere ,inflytelsesrike personer som stod bak med bensinen. Jeg tror innspillene i boka er en takk for sist av disse..... Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 "Redningsselskapets president og generalsekretær varsler at de vil slå ring om de som henges ut i NRK-journalist Lars Sigurd Sunnanås bok «Skipbrudd». I boken forteller Sunnanå blant annet om overdådig servering av alkoholvarer på Redningsselskapets regning for noen år siden. – Vår viktigste oppgave nå er å slå ring om de personene som er uthengt i boken til journalist Lars Sigurd Sunnanå. De er blitt navngitt og uthengt for forhold som er historie, med grunnlag i en granskingsrapport Redningsselskapet ikke kunne offentliggjøre, skriver Redningsselskapets president Lars Hellandsjø og generalsekretær Øyvind Stene i en pressemelding torsdag. Sunnanås bok tar blant annet for seg kritikkverdige forhold som ble undersøkt i 2006 av eksterne granskere oppnevnt av Redningsselskapet. De to skriver blant annet at Sunnanås bok viser hvorfor Redningsselskapet i sin tid ikke kunne offentliggjøre den opprinnelige granskingsrapporten. – Både selve navngivningen og det faktum at enkeltpersoner ble utsatt for urettmessige beskyldninger, gjorde at rapporten måtte holdes intern. Den omhandlet stort sett forhold fra 1995 til 2005. Boken tar sågar opp en 28 år gammel sak. (©NTB)" Egentlig ikke så mye nytt, bortsett fra at pressemeldingen indirekte bekrefter det som måtte være av påstander i boka ved "Sunnanås bok viser hvorfor Redningsselskapet i sin tid ikke kunne offentliggjøre den opprinnelige granskingsrapporten." Usikker på hva som i praksis menes med "å slå ring rundt". Helt bokstavelig kunne det gjøres med noen av de gamle redningsbøyene til Vesta som vel skal fases ut fordi nordmenn er blitt for omfangsrike med årene. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Og jeg forstår ikke at noen i det hele tatt gidder å bruke tid på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 (redigert) 11. august klokken 14.29. En e-post går ut fra den private adressen til Per-Ove Sletvik, distriktsstyreleder i Redningsselskapet i Hordaland. Vedlagt ligger en kopi av boken «Skibbrudd», Lars Sigurd Sunnanås nye, avslørende bok om ukultur i selskapet. Denne nyheten er kanskje ikke så båtrelatert, men når tråden først er startet, tar jeg den med. Redigert 23.August.2008 av Capitaine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 25.August.2008 Link til dette innlegget Svart 25.August.2008 «Skibbrudd» seiler til topps Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.