Jump to content

Redningsselskapet... Hva skal man si?

Puma 420

Recommended Posts

Det er mer enn litt spesielt når det innføres nye retningslinjer for representasjon og lederne ikke følger de :eek: Det viser nok at organisasjonen både var i uttakt og rart organisert. Illojalitet berømmes jo vanligvis med at "du må gjerne fortsette med den praksisen - men ikke hos oss"

I dag er det innført bedre kontrollorganer tror jeg. Og det er jo ikke like stor flom av penger lenger - som nok gjør organisasjonen mer ederuelig med pengebruken

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg må si at jeg ble skeptisk til Redningsselskapets ledelse da jeg så at de hadde hovedkontor på Høvik. :confused:

Her skal altså et selskap som er driftet på frivillighet og innsamlinger, ha kontorer i et av landets dyreste

områder. Redningsselskapet kan med fordel flytte til mye billigere lokaler i "distriktsnorge".

Og hvis ikke lederne synes det gir status nok, kan det sannsynligvis være like greit å få byttet dem ut. :yesnod:

Tydelig at det finnes forbedringspotensiale i Redningsselskapet enda.

Ringte dem forøvrig i fjor (servicetelefonen) og ble satt over fra den ene til den andre da folk var på ferie eller

borte av andre grunner. Fikk regning på over 50 kroner for denne samtalen...

Redigert av paxo (see edit history)

Dette er vel noe som hender i mere eller mindre hver bedrift i Norge, stor som liten om de tjenere penger... Selv har jeg ikke tall paa hvor mange "fester" jeg blitt sponset av arbeidsgiver...... dog er det en vesens forkjell her..... min arbeidsgiver blir ikke sponset eller baserer sine inntekter paa strikkende kystfiskerkoners sine basarer...

Synes redningsselskapet gjoer en flott jobb for de sjoefarende :flag: selv om de ogsaa drikker alkohol som "de fleste" andre i kongeriket..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

han ringte nok fra et call-senter som hadde oppdrag fra NSSR, men slike telefoner har fått meg til å reservere oss mot telefonsalg i Brønnøysundregistrene. Det har ikke vært flere derfra på flere år nå.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Kar masse dritt skal det gå an å spa fram?

No blir det vel snart slått stort opp om Statoil sine utskeielsa for alle samarbeidspartnerane sine, det var no ikkje småpenger som blei brukt der.

Og etter kva eg har fått høyre, så var det reelle antallet deltakera på desse seminara til NSSR nærmere 4 gangar så høgt som kom fram i VG idag.

Og det var to stk seminar pga at dei som jobba på skjøytene også var med (sidan dei jobbar skift).

Og er det då så gale?

Og er det då så gale?

Nei

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Som en ansatt i midtsjiktet i et større herværende oljeselskap som nylig har slått seg sammen med et annet herværende oljeselskap, sa til meg før sommeren; Så lenge man holder seg under "radarhøyde" så kan man stort sett gjøre som man vil! :wink:

Jeg hadde hans kommentar vel i mente da jeg skrev ut fakturaen for tjenester utført!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

når de drikker 14,4 enheter alkohol pr mann . i snitt er det gale ja. og det var ikke bare øl.

ville vel tro at hvis disse tallene skulle være helt feil , ville vel redningsselskapet kunne klage vg inn til ett eller annet presseorgan som tar klagesaker. ( husker ikke hva det heter)

så dere mener dette er helt feil bruk av spalteplass i vg? hvis det som står i vg i dag er nogenlunde riktig . er det etter mitt syn helt på trynet. at oppblåste , bleikfeite ledere og direktører sløser bort dugnadspenger på alkohol og "bedre" middager er da intet annet enn en skam for lederkulturen i norge.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Dette er historie, og representerer en tid som Redningsselskapet har tatt oppgjør med.

Sakene var førstesideoppslag i aviser og media i månedsvis da ledere,

lederskifter og ukultur ble brettet ut jevnlig i hele 2005.

At disse sakene nå igjen blir dradd fram av VG, denne gangen med barregningen i detalj,

synes jeg er ufortjent slik Redningsselskapet framstår i dag.

Det er brukt store ressurser for bygge image og fornyet tillit etter bråket og opprydningstiden i 2005,

og førstesideoppslag som dette river ned mer enn det bygger opp.

Barregningene representerer 3 år gammelt nytt.

Eneste forskjellen er at vi denne gangen kan studere prisene på Hurdalsjøen Konferansesenter.

Og hvor interessant er det?

Redigert av Phoebe (see edit history)

Glemmer aldri NRKs lørdagsreportasje om Redningsselskapet. Halve historien var fra Rogaland hvor trofaste slitere lagde basar og samlet inn 80.000 til selskapet. Andre halvdel handlet om et møte i sentralstyret på Hotel Bristol i Oslo; prislapp kr 80.000.

Poenget i denne boka er at automatpengene korrumperte sentralledelsen i Selskapet. Når millionene ruller inn i hundrevis er det vanskelig å forholde seg til vekslepenger fra "velmenende gamle damer av begge kjønn". Nå er automatene borte og flere organisasjoner enn RS må omstille seg kraftig. - Hvis de ikke begynner med andre aktiviteter i samme gate som pengespillautomater; som narkotika, menneskesmugling eller torpedovirksomhet.....

Mannskapene på redningsskøytene skal fremdeles få min støtte, ikke minst fordi jeg vet jeg kan komme til å trenge deres hjelp igjen.

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...