Tonic Startet 12.August.2008 Del på Facebook Startet 12.August.2008 Fikk en pris på kr 10.000 for å støpe inn røret. Arb+montdeler. Syns det var stiv pris. Jeg har seff gjort plassen lett tilgjenglig. Hva tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Fikk en pris på kr 10.000 for å støpe inn røret. Arb+montdeler. Syns det var stiv pris. Jeg har seff gjort plassen lett tilgjenglig. Hva tror dere? Dyrt... vil tippe halvparten eller litt under det også... Sitér dette innlegget Link to post
Tonic Svart 12.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2008 Jeg kommer til å gjøre det selv. Så videoer på www.side-power.com Så kurant ut. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Betalte 3.500 kroner (for ca 5-6 timers jobb) Sitér dette innlegget Link to post
Feber Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Jeg sjekket det for en måned siden. Tror det var 4500 kr pluss deler. Det er i Larvik, en fyr som har holdt på med sånt i årevis og som gjør jobber for båtverkstedene her. Sitér dette innlegget Link to post
Plastarbeider Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Når blir det utført, når du har tid, eller når han har tid? 10 000,- er dyrt hos privatperson, men ikkje så pissetrengt hos firma med garantier og mulighet for å reklamere på arbeidet. Strukturelt inngrep som kan få konsekvenser for forsikringen din. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 (redigert) Hei! Jeg fikk en pris på arbeid med 5 hk prop, støping i epoxy, totalt 55.000.- Tenkte at det hadde vært kjekt å ha en slik baug truster, selv om behovet kun har oppstått max to ganger denne sesongen. Redigert 12.August.2008 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Hei!Jeg fikk en pris på arbeid med 5 hk prop, støping i epoxy, totalt 55.000.- Tenkte at det hadde vært kjekt å ha en slik baug truster, selv om behovet kun har oppstått max to ganger denne sesongen. 55 000?????? Jeg har betalt 19 000,- for 5,6hk og alt annet av utstyr til to styrepos, inkl. støpejobben og batteri foran. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 55000.- er det så himla dyrt , jeg har en Sleipner SP55SI 3,1kw (4hk) men aner ikke hva den har kostet inkl montering osv. Sitér dette innlegget Link to post
Tonic Svart 13.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2008 (redigert) 55000,-Det er sykt dyrt spør du meg. Er ikke såååå mye jobb for en eom kan det. Har snakka med mange som har gjort det selv. Jeg kan bet 5000 for arbet men ikke 50 øre mer. (for støpejobb) Redigert 13.August.2008 av Tonic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Hvis du skal bruke fagfolk så koster det penger slik er det bare ,du kan jo evt få en av de du har snakket med til og utføre jobben for deg . Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Jeg kommer til å gjøre det selv. Så videoer på www.side-power.com Så kurant ut. Det så ikke så veldig vanskelig ut, om jeg ville ha hatt en truster, så hadde jeg gjort dette selv. Den kritiske delen er hullsagingen, men om man får tilgang til en slik maskin som er på videoen, så er dette en grei jobb. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Temraturen på selve båten er også viktig når du skal støper . Sitat fra Mulligan: Man skal ikke tilsette ekster varme. Krysslenkingen utvikler sin egen varme som påskynder prosessen. Alt skal ha samme temperatur. Tilsetter man varme fra en side, kan man risikere at laminatet slår seg på grunn at krympingen skjer skjevt. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Prisene på montering av baugpropell varierer veldig mye. Jeg har montert endel SP55/SE60 i forskjellige båter rundt 30 fot, og prislappen på dette varierer selvsagt etter plassforholdene i båten, samt hvor mye forarbeid kunden har gjort. Vi bruker ikke en dag på å tømme båten for dritt som eieren har fylt opp i samtlige stuerom uten å ta betalt for det. Når det er sagt, pleier kundene å være ganske greie på dette, og da variere prisen på disse propellene med ca. 25000-30000 alt inkludert (også mva). I større båter er det ikke uvanlig at en SE80 eller SE100 kommer på nærmere 50000. Prisene varierer som sagt mye, mange slurver mye med slikt arbeid, bruker et dårlig strømopplegg til propellen, slurver med lamineringen eller bruker rett og slett altfor lite. Ved installasjon av propeller som disse bør man ha eget batteri, med et skikkelig ladeopplegg. Slikt koster fort endel båtkroner ekstra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.