Jump to content

Pris på innstøping av baugpr. rør

Tonic

Recommended Posts

Hei!

Jeg fikk en pris på arbeid med 5 hk prop, støping i epoxy, totalt 55.000.- Tenkte at det hadde vært kjekt å ha en slik baug truster, selv om behovet kun har oppstått max to ganger denne sesongen.

55 000??????

Jeg har betalt 19 000,- for 5,6hk og alt annet av utstyr til to styrepos, inkl. støpejobben og batteri foran.

Temraturen på selve båten er også viktig når du skal støper .

Sitat fra Mulligan:

Man skal ikke tilsette ekster varme. Krysslenkingen utvikler sin egen varme som påskynder prosessen. Alt skal ha samme temperatur. Tilsetter man varme fra en side, kan man risikere at laminatet slår seg på grunn at krympingen skjer skjevt.

Prisene på montering av baugpropell varierer veldig mye. Jeg har montert endel SP55/SE60 i forskjellige båter rundt 30 fot, og prislappen på dette varierer selvsagt etter plassforholdene i båten, samt hvor mye forarbeid kunden har gjort. Vi bruker ikke en dag på å tømme båten for dritt som eieren har fylt opp i samtlige stuerom uten å ta betalt for det. Når det er sagt, pleier kundene å være ganske greie på dette, og da variere prisen på disse propellene med ca. 25000-30000 alt inkludert (også mva). I større båter er det ikke uvanlig at en SE80 eller SE100 kommer på nærmere 50000. Prisene varierer som sagt mye, mange slurver mye med slikt arbeid, bruker et dårlig strømopplegg til propellen, slurver med lamineringen eller bruker rett og slett altfor lite. Ved installasjon av propeller som disse bør man ha eget batteri, med et skikkelig ladeopplegg. Slikt koster fort endel båtkroner ekstra

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...