Teie Startet 12.August.2008 Del på Facebook Startet 12.August.2008 (redigert) Hei! Jeg var en tur ute i vår nydelige skjærgård i går etter jobben. Det blåste litt mer enn jeg var klar over, men ikke mer enn at det var greit å kjøre i planehastigheter rundt 25 knop. Det var noen større båter ute (bobåter med flybridge), på vei hjem fra ferie? Men jeg så kun 2 seilbåter med seilet oppe, og noen som kjørte for motor. Jeg trodde det var slikt vær seilbåtentusiastene likte å seile i jeg. Men det er mulig at jeg tar feil. Jeg kjørte etter en seilbåt (som seilet) gjennom Husøysund, og han holdt ca 5 knop gjennom sundet, og økte til minst 6,5-7 knop når han fikk mer vind i seilene. Det så moro ut. Men hvor var alle de andre? Fint vær, behagelig temperatur, fortsatt lange, lyse kvelder... Redigert 12.August.2008 av Teie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Jeg så et par seilbåter i Ytre i Oslofjord i går. Selv dempet jeg farten å koste meg solskinnet og bølgeskvulpene for for første gang savnet jeg faktisk seilbåt. Putringen fra motoren la en liten demper på "postkortidyllen" (dramatiske mørke skyer i horisonten var bare ett pluss for "motivet"). Så ikke mange motorbåter heller ...hvor var båtplassens medlemmer ? Ved Sletterøyene så jeg noen som hadde det gøy i bølgene...det var ikke havrafting som jeg først trodde, men Kystvaktens lettbåt... Til seilernes forsvar har vel vinden de siste dager skiftet retning og styrke minst hver annen time.....og når det er stille før stormen er det greit med motor... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Jeg så et par seilbåter i Ytre i Oslofjord i går. Så ikke mange motorbåter heller ...hvor var båtplassens medlemmer ? Paa jobb Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
oslofjord Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 (redigert) Paa jobb Uff da.....skoleferien er jo ikke over en gang. Redigert 12.August.2008 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Noen av oss må holde samfunnet gående mens resten bader i bølgene. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Mariell Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Yah, Life sucks, but i love it any way. Men det blir vel noen host turer utover i September. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ben Sin Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Jeg var ute med seil igår, og skal ut igjen når fruen har servert middagen! Bitt av basillen!! Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Jeg er "fanget" pa en oljerigg i Saudi-Arabia. I morgen flyttes riggen retning i Irak... Skal love dere at jeg er pa fjorden hver dag i hele September, nar jeg kommer hjem - nesten uansett vaer og fore var. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 (redigert) Er du paa kysten utenfor Damman/Daharan i Saudi eller er det lenger nord i bukten du er? Redigert 12.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Kosmix Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Vi seilte regatta i går....ca 10 båter, men vind og vind: Det var nærmere vindstille og litt regn innimellom, men både hyggelig og morsomt likevel. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Flaksvann Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Skulle gjerne hatt en seilbåt i disse tider - nydelig og sterk vind! Naturkreftene lokker meg til havs! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Løp og kjøp!! (hilsen motorbåtmann som har sett lyset. På nytt) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Skulle gjerne hatt en seilbåt i disse tider Ta kontakt med den lokale seilforeningen og spør om noen trenger mannskap Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Sjøtummel Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Seilbåten står på land. Pleier å ta den opp i løpet av fellesferien for båtpuss. Den ligger på vannet resten av året, og det er veldig god plass i uthavner og gjestehavner utenfor høysesongen. Ulempen er at båten ikke er kommet på vannet etter ferien ennå, men det er en stund til isen legger seg. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Havebåt Sjøtummel? Kjøp deg en annen tysker neste gang å la den ligge ute. Tåler det. Quality goes never out of style Tilbake til trådstarter, ikke alle har mulighet til å bruke båten hver gang du er ute . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kaftein ØL Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Jeg var ute hele dagen, seilte ca. 45-50 mil med vinden i ryggen. HEEERLIG!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Havebåt Sjøtummel? Kjøp deg en annen tysker neste gang å la den ligge ute. Tåler det. Quality goes never out of style Båten min kan i det minste settes på en henger og bli med på tur. La oss si det sånn at ettersom båten min har stått på land mellom et par av de andre tyskerne i noen uker har jeg da lært ett og annet om hva de forskjellige båtene ikke tåler. Jeg tenker jeg holder en knapp på den båten jeg har, selv om det er mer og mer fristende å bytte til en produsent hvor jeg får lov til å gjøre en del tilpasninger før mitt eksemplar bygges. Det blir dobbelt så dyrt, men det kan også bli dobbelt så moro. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 (redigert) Båten min kan i det minste settes på en henger og bli med på tur. La oss si det sånn at ettersom båten min har stått på land mellom et par av de andre tyskerne i noen uker har jeg da lært ett og annet om hva de forskjellige båtene ikke tåler. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Skift optiker. Det står 2 cr på land hvor jeg slipper, de skinner på de andre. Ingen fare sett de på kjlen og 4/6 støtter. Det tåler de, samtidig er de også bygget for det tøffe innenlandsklima i Tyskland. Ellers det tar 1/2 dag og klargjøre din vesle frøken. Hva er du egentlig holder på med? Lar båten tørke? Redigert 13.August.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Seilaren Svart 13.August.2008 Del på Facebook Svart 13.August.2008 Jeg skal ut i morgen og ha en langhelg før skolestart.... Andre som skal ut i Ryfyket? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
shaukaas Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Er du paa kysten utenfor Damman/Daharan i Saudi eller er det lenger nord i bukten du er? Vi har ligget ligget ca. 1-2 km fra en marine base, ca. 2 timer med bil fra Dammam - er na pa vei nordover, ca. midt mellom Saudi-Arabia og Iran. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 Hva er du egentlig holder på med? Den som visste dét. Det startet med at jeg skulle spyle og skrape og pusse og bunnsmøre den. Epoxy er visstnok et spennende materiale. På den annen side henger da både kjøl og ror fast i båten, så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.